- Autor
- Buzowska Barbara (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, doktorantka)
- Tytuł
- Marketingowa orientacja w praktyce jednostki samorządu terytorialnego - dziedzictwo kulturowe wartością marketingową wizerunku powiatu tarnowskiego
Marketing Orientation in Territorial Self-government Practice - Cultural Heritage as a Marketing Value of the Image of the County of Tarnów - Źródło
- Samorząd Terytorialny, 2010, nr 3, s. 29-35, tab.
- Słowa kluczowe
- Jednostki samorządu terytorialnego (JST), Orientacja marketingowa, Wizerunek miasta, Dziedzictwo kulturowe
Local government units, Marketing orientation, City image, Cultural heritage - Uwagi
- streszcz., summ.
- Kraj/Region
- Powiat tarnowski
Tarnów County - Abstrakt
- Kreując wizerunek regionu jako miejsca atrakcyjnego dla różnych obszarów ludzkiej aktywności, osadniczej, turystycznej czy inwestycyjnej, władze samorządowe coraz częściej podejmują zaplanowane działania marketingowe. Artykuł ukazuje sposób, w jaki identyfikacja miejsca poprzez skojarzenie z posiadanym dziedzictwem kulturowym może prowadzić do wzrostu atrakcyjności regionu, a tym samym wzrostu jego konkurencyjności. (abstrakt oryginalny)
Self-government authorities are increasingly frequently conducting planned marketing activities when creating an image of a region as a place which is attractive to various areas of human activity, including settlement, tourism or investment. The article presents the method in which the identification of a place through its association with its cultural heritage could lead to an increase in the attractiveness of a region and similarly an increase in its competitiveness. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka - Bibliografia
- A. Styś, Marketing usług, Warszawa 2003, s. 205-206.
- A. Szromnik, Marketing terytorialny, Kraków 2007, s. 134.
- A. Szromnik, Metodologiczne problemy kształtowania strategii marketingowej jednostki przestrzenno-administracyjnej, "Samorząd Terytorialny" 2002/7-8, s. 72.
- A.F.J. Stoner, Ch. Wankel, Kierowanie, Warszawa 1997, s. 208.
- J. Penc, Zarządzanie oparte na wiedzy, "Organizacja i Kierowanie" 2002/1, s. 7.
- K. Broński, Rola dziedzictwa kulturowego w rozwoju lokalnym. Doświadczenie polskie doby transformacji (po 1989 r.), "Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie" 2006/706, s. 12.
- K. Ostrowska, Skuteczna reklama na ekranie, "Rzeczpospolita" 2009/94.
- M. Strzyżewska, T. Dwight, T. Piotrowski, Marketing w małych przedsiębiorstwach, Warszawa 1996, s. 20.
- Ph. Kotler, Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola, Warszawa 1994, s. 6.
- R. Niestrój, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, Warszawa-Kraków 1996, s. 149.
- W. Kępka, Efekty promocji miast, "Gazeta Samorządu i Administracji" 2009/10, s. 48.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0867-4973
- Język
- pol