BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ragin-Skorecka Katarzyna (Poznan University of Technology, Poland), Frankiewiecz Sylwia (Poznan University of Technology, Poland)
Tytuł
Analysis of a Selected Logistic Model Online Store
Analiza wybranego modelu logistycznego sklepu internetowego
Źródło
Informatyka Ekonomiczna / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2019, nr 3 (53), s. 74-85, rys., tab., bibliogr. 14 poz.
Business Informatics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Modele logistyczne, Sklepy internetowe, Handel elektroniczny
Logistic models, Internet shopping, e-commerce
Uwagi
Klasyfikacja JEL: D22, L21
streszcz., summ.
This research was funded by the Poznań University of Technology, Faculty of Engineering Management [project number: 11/145/SBAD/2953].
Abstrakt
W obecnych czasach, w dobie dynamicznie rozwijających się usług informa- tycznych, zakupy internetowe cieszą się na całym świecie coraz większą popularnością. Właściciele sklepów internetowych, chcąc skupić swoją działalność na aspektach dotyczących obsługi klienta, coraz częściej decydują się skorzystać z outsourcingu logistycznego, aby wiele procesów oddać w ręce specjalistów. Przesłanka ta stała się przyczyną podjęcia badań w obszarze analizy jednego z modeli logistycznych stosowanych w sklepach internetowych - dropshippingu. W artykule przedstawiono wyniki analizy SWOT oraz Business Model Canvas dla modelu logistycznego dropshipping. W publikacji zawarto również wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród respondentów prowadzących sklep internetowy wykorzystujący dropshipping czysty i częściowy. Wyniki badań poddano obróbce za pomocą analiz liczności. W podsumowaniu wskazano kluczowe czynniki sukcesu dla stosowania tego modelu w sklepie internetowym.(abstrakt oryginalny)

Nowadays, in the era of dynamically developing IT services, online shopping is becoming more and more popular all over the world. Owners of online stores, wanting to focus their activities on customer service aspects, are increasingly deciding to use logistics outsourcing to entrust many processes to specialists. This premise has become the reason for undertaking research in the area of analysis of one of the logistic models used in online stores - dropshipping. The article presents the results of the SWOT analysis and Business Model Canvas for the dropshipping logistics model. The publication also contains the results of surveys conducted among respondents running an online store using pure and partial dropshipping. The test results were processed using cardinality analyses. The summary indicates the key success factors for using this model in an online store.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. BigBuy. (n. d.). Retrieved from https://www.bigbuy.eu/pl/
  2. Chodak, G., Latus, Ł., Prałat, E. (2010). Gospodarka magazynowa, prognozowanie popytu i wysyłka w sklepach internetowych - wyniki badań. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, (4), 2-10.
  3. Chodak, G., Ropuszyńska-Surma, E. (2008). Gospodarka magazynowa w sklepie internetowym. Gospodarka Materiałowa i Logistyka, (6), 1-11.
  4. Chodak, G. (2014). Wybrane zagadnienia logistyki w sklepach internetowych - modele, badania rynku. Wrocław: Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej.
  5. Dobczyński, T. (2012). Handel elektroniczny katalizatorem usług logistycznych. TSL Biznes, (11), 6-8.
  6. Feldy, M. (2012). Sklepy internetowe: Jak złapać w sieci e-konsumentki i e-konsumentów. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
  7. Gierszewska, G., Romanowska, M. (2009). Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
  8. Grochowski, P. (2012). Modele logistyczne w sklepie internetowym. eKomercyjnie.pl, (15), 18-25.
  9. Jasiński, J. (2016). Cele, modele i strategie e-biznesu. In M. Dutko (Ed.), Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. Gliwice: Helion..
  10. Majewski, P. (2008). Czas na e-biznes. Gliwice: Złote Myśli..
  11. Osterwalder, A., Pigneur, Y. (2012). Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera. Gliwice: Helion.
  12. Redcart. (n. d.). Retrieved from https://redcart.pl/
  13. Sky-Shop. (n. d.). Retrieved from https://sky-shop.pl/
  14. Smużniak M., Starzykiewicz S. (2016). Dropshipping. In M. Dutko (Ed.). Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament. Gliwice: Helion.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3858
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/ie.2019.3.06
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu