- Autor
- Vynogradova Olena (State University of Telecommunications in Kyiv, Ukraine), Drokina Nina (State University of Telecommunications in Kyiv, Ukraine)
- Tytuł
- The Structure of an Integrated Internet Marketing Complex, Based on the Marketing-Mix Concept
Struktura zintegrowanego kompleksu marketingu internetowego według koncepcji marketingu mix - Źródło
- Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia, 2020, R. 19, nr 3, s. 117-126, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
- Słowa kluczowe
- Marketing internetowy, Synergia, Systemy zintegrowane
e-marketing, Synergy, Integrated system - Uwagi
- Klasyfikacja JEL: D12, F61, L86, M15, M31.
streszcz., summ. - Abstrakt
- Niniejsze badanie opisuje główne podejścia do cyfrowych modeli marketingowych opartych na koncepcji marketingu mix. W artykule przedstawiono główne składniki różnych modeli, takich jak: kompleks marketingu internetowego "5W" Mosley-Matchetta; "8Р" e-marketing mix naukowców z National Taiwan University (Chen); zestaw elementów "6С" skutecznej witryny internetowej autorstwa Chaffeya, Mayera, Johnstona, Ellis-Chadwicka; kompleks marketingu internetowego "4S" Сonstantinidesa; kompleks marketingu cyfrowego "4Ps+P2C2S3" (e-marketing mix) stworzony przez Kalyanama i McIntyre'a; digital marketing mix "3С+І" Pastore'a i Vernuccio; model informacyjny firmy Dev i Schultz zorientowany na klienta "SIVA"; kompleks marketingu cyfrowego "2P+2C+3S" przedstawiony przez Otlacan. W pracy przedstawiono analizę porównawczą cech tych modeli oraz zalet i wad wykorzystania każdego z nich w ramach zintegrowanej strategii marketingu internetowego. Stworzono strukturę zintegrowanych narzędzi marketingu internetowego opartą na koncepcji marketingu mix, na którą składają się dwa bloki składowe: elementy kluczowe występujące w tradycyjnym modelu "4P", dostosowane do środowiska internetowego oraz elementy "2Р2С2S2": personalizacja i prywatność, personel i ludzie, obsługa klienta, społeczność, synergia i zakres. Autorzy formułują definicję marketingu internetowego i zintegrowanego marketingu internetowego na podstawie zbudowanej struktury zintegrowanego marketingu internetowego Kalyanama i McIntyre'a. (abstrakt oryginalny)
This research describes the main approaches of digital marketing models based on the marketing mix concept. It outlines the main components of various models, such as: "5W" Internet marketing complex of Mosley-Matchett; "8Р" e-marketing mix of researchers at the National Taiwan University (Chen); "6С" set of elements for an effective website by Chaffey, Mayer, Johnston, Ellis-Chadwick; "4S" web marketing complex of Constantinides; "4Ps+P2C2S3" digital marketing complex (e-marketing mix) created by Kalyanam and McIntyre; "3С+І" digital marketing mix of Pastore and Vernuccio; "SIVA" client-oriented information model of Dev and Schultz; "2P+2C+3S" digital marketing complex presented by Otlakan. The study presents a comparative analysis of the characteristics of these models, and the pros and cons for using each them as part of an integrated Internet marketing strategy. The study also creates a structure of Integrated Internet marketing tools based on the marketing mix concept which includes two blocks of components: key elements found in the traditional "4P" model and adapted to the Internet environment, and the elements "2Р2С2S2": Personalization & Privacy, Personnel & People, Customer Service, Community, Synergy & Scope. The authors formulate a definition of Internet marketing and Integrated Internet marketing, based on the built structure of integrated Internet marketing of Kalyanam and McIntyre. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bitner, M., Booms, B., Tetrault, M.S. (1990). The Service Encounter: Diagnosing favourable and unfavourable incidents. Journal of Marketing, 54 (1), 71-84.
- Bhatt, G., Emdad, A.F. (2001). An Analysis of the Virtual Chain in Electronic Commerce. Logistics Information Management, 14 (1/2), 78-85.
- Burchakow, R. (2006). Kompleks marketinga v Internete. Prakticheskiy marketing, 12 (118), 6-12.
- Chaffey, D., Mayer, R., Johnston, K., Ellis-Chadwick, F. (2000). Internet Marketing, Strategy, Implementation and Practice. Pearson Education Limited, Edinburgh.
- Constantinides, E. (2002). The 4S WebMarketing Mix model. Electronic Commerce Research and Applications, 1, 57-76.
- Chen, C-Y. (2006). The comparison of structure differences between internet marketing and traditional marketing. International Journal of Management and Enterprise Development, 3 (4), 397-417.
- Dev, C.S., Schultz, D.E. (2005). Simply SIVA. Marketing Management, 14 (2), 36-41.
- Kalyanam, K., McIntyre, S. (2002). The E-marketing Mix: a Contribution of the E-Tailing Wars. Academy of Marketing Science Journal, 30 (4), 487-499.
- Mosley-Matchett, J.D. (1997). Include the Internet in Marketing Mix. Marketing News, 31, 25, 10-25.
- Otlacan, O. (2005). E-Marketing Strategy: 7 Dimensions to Consider.The E-Marketing Mix. Retrieved from: https:// ezinearticles.com/?e-Marketing-Strategy:-7-Dimensions- to-Consider-(the-e-Marketing-Mix)&id=21976 [accessed 12.03.2020].
- Pastore, A., Vernuccio, M. (2004). Marketing, Innovazione e Tecnologie Digitali. Una lettura in ottica sistemica. Cedam, Padua.
- Pogoreluy, M.Y (2016). Transformatsiya soderzhaniya kontseptsii marketing miks s uchYotom razvitiya informatsionnyih tehnologiy. Nauchnyiy rezultat. Ekonomicheskie issledovaniya, 2 (4), 38-45.
- Romaniv, A.S. (2017). Suchasni modyfikatsii modeli marketynh- miks ta osoblyvosti yikh zastosuvannia u turyzmi. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, 2 (2), 251-256.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1644-0757
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.22630/ASPE.2020.19.3.34