- Autor
- Mikołajek-Gocejna Magdalena (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
- Tytuł
- Recenzja książki : Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, redakcja Marek Panfil, Andrzej Szablewski, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2006, s. 681
Book review : Methods of Company Valuation: The Client's Perspective and the Investor's Perspective, redakcja Marek Panfil, Andrzej Szablewski, Wydawnictwo Poltext, Warsaw 2006, p. 681 - Źródło
- Gospodarka Narodowa, 2007, nr 4, s. 102-103
- Słowa kluczowe
- Recenzja, Przedsiębiorstwo, Spółki kapitałowe
Review, Enterprises, Capital company - Uwagi
- streszcz.
- Abstrakt
- Książka w sposób kompleksowy zapoznaje Czytelników z bogatą tematyką metod wyceny spółek kapitałowych. Autorzy przedstawiają ten problem z trzech różnych punktów widzenia: klientów, inwestorów oraz rynku kapitałowego. W część I przedmiotem rozważań jest perspektywa klientów: kapitału klienta, jego wartości, wpływ relacji z klientem na wycenę przedsiębiorstwa oraz rentowność klienta; ponadto kwestie kapitału intelektualnego i informacyjnego, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, metod informacji oraz wyceny marki. Tematem części II jest finansowe podejście do wyceny spółek, tj. perspektywa inwestora i akcjonariusza. Autorzy charakteryzują metody DCV i EVA, zdyskontowanych dywidend, porównawcze oraz opcji rzeczowych. Omawiają wyceny projektów inwestycyjnych i wyceny przez fundusze wysokiego ryzyka, jak również ryzyko bankructwa i znaczenie credit-ratingu. Część III poświęcona jest perspektywie rynku kapitałowego, randze inwestorów indywidualnych na rynku, nowym technologiom w relacjach inwestorskich.(fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Cytowane przez
- ISSN
- 0867-0005
- Język
- pol