BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mikołajek-Gocejna Magdalena (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie)
Tytuł
Recenzja książki : Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora, redakcja Marek Panfil, Andrzej Szablewski, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2006, s. 681
Book review : Methods of Company Valuation: The Client's Perspective and the Investor's Perspective, redakcja Marek Panfil, Andrzej Szablewski, Wydawnictwo Poltext, Warsaw 2006, p. 681
Źródło
Gospodarka Narodowa, 2007, nr 4, s. 102-103
Słowa kluczowe
Recenzja, Przedsiębiorstwo, Spółki kapitałowe
Review, Enterprises, Capital company
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Książka w sposób kompleksowy zapoznaje Czytelników z bogatą tematyką metod wyceny spółek kapitałowych. Autorzy przedstawiają ten problem z trzech różnych punktów widzenia: klientów, inwestorów oraz rynku kapitałowego. W część I przedmiotem rozważań jest perspektywa klientów: kapitału klienta, jego wartości, wpływ relacji z klientem na wycenę przedsiębiorstwa oraz rentowność klienta; ponadto kwestie kapitału intelektualnego i informacyjnego, wyceny wartości niematerialnych i prawnych, metod informacji oraz wyceny marki. Tematem części II jest finansowe podejście do wyceny spółek, tj. perspektywa inwestora i akcjonariusza. Autorzy charakteryzują metody DCV i EVA, zdyskontowanych dywidend, porównawcze oraz opcji rzeczowych. Omawiają wyceny projektów inwestycyjnych i wyceny przez fundusze wysokiego ryzyka, jak również ryzyko bankructwa i znaczenie credit-ratingu. Część III poświęcona jest perspektywie rynku kapitałowego, randze inwestorów indywidualnych na rynku, nowym technologiom w relacjach inwestorskich.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-0005
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu