- Autor
- Giza Anna (Uniwersytet Warszawski), Karwińska Anna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- Tytuł
- Rekompozycja? Szkoła wyższa w trakcie i po pandemii
- Źródło
- Kultura i Rozwój, 2019, nr 7, s. 209-214
- Słowa kluczowe
- Szkolnictwo wyższe, COVID-19, Nowe technologie
Higher education, COVID-19, High-tech - Abstrakt
- Okres zawieszenia "normalności" związany z wprowadzeniem stanu pandemii zmienił, w mniejszym lub większym stopniu, zarówno postrzeganie otaczającej nas rzeczywistości, jak i nasze postawy i działania. Postanowiłyśmy w numerze "Kultury i Rozwoju" poświęconym uniwersytetom przyjrzeć się pewnym aktualnym problemom, z którymi zmagają się wszyscy uczestnicy procesów dydaktycznych, pokazać, niejako "na gorąco", jakie pojawiły się dylematy i rozwiązania. Prezentowany obraz wyzwań i koniecznych zmian, wymuszonych przez nową, niespodziewaną sytuację, nie jest oczywiście pełny. Przywołujemy tu refleksje dotyczące funkcjonowania uczelni m.in. dlatego, że mogą one być swoistym dopełnieniem, zaprezentowanych także w tym numerze, wyników badań przeprowadzonych wśród wykładowców jednej z nich. Podstawą rozważań są fragmenty pogłębionych wywiadów z sześcioma przedstawicielami władz różnych uczelni, odnoszące się do skutków ogłoszenia pandemii. Zostały one wybrane i zredagowane. (fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka - Pełny tekst
- Pokaż
- Cytowane przez
- ISSN
- 2450-212X
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.7366/KIR.2019.7.12