- Autor
- Kukliński Michał (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu), Śniegocka-Łusiewicz Małgorzata (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
- Tytuł
- Miary asocjacji w analizie koszykowej - przykład empiryczny
The Association Measures in the Market Basket Analysis - the Empirical Study - Źródło
- Acta Universitatis Nicolai Copernici. Nauki Humanistyczno-Społeczne. Ekonomia, 2009, t. 39, s. 307-316, tab., wykr., bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Dynamiczne modele ekonometryczne
- Słowa kluczowe
- Strategia marketingowa, Analiza marketingowa, Badania empiryczne
Marketing strategy, Marketing analysis, Empirical researches - Abstrakt
- Poniższy artykuł jest próbą przedstawienia możliwości wykorzystania analizy koszykowej w badaniu zjawiska asocjacji na przykładzie danych transakcyjnych pochodzących z hurtowni spożywczej. Zaprezentowane zostały trzy metody analizy: uogólniona metoda indukcji reguł, a priori oraz CARMA. Zastosowanie wspomnianych reguł i analiza wyników pozwoli na uzyskanie niezbędnych informacji dla analiz marketingowych oraz daje podstawy do zastosowania w skutecznych strategiach marketingowych. (abstrakt oryginalny)
The following article is an attempt to present the use of the market basket analysis in the study of associations in the example of transaction data from the food wholesaler. Three analysis methods were presented: the GRI method, the a priori method and the CARMA method. The application of these rules and the results analysis will allow to obtain information necessary for marketing analysis and will give rise to the application of effective marketing strategies. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Agrawal R., Imieliński T., Swami A. (1993), Mining association rules between sets of items in large databases, Proceedings of ACM SIGMOD, International Conference on Management of Data, Washington DC.
- Han, Jiawei (2001), Data mining: concepts and techniques, Morgan Kaufman Publishers.
- Hastie T., Tibshirani R., Friedman J. (2001), The elements of statistical learning. Data mining, inference and prediction, Springer Verlag.
- Kita R. (2002), Analiza sposobu poruszania się użytkowników po portalu internetowym, [w:] Data mining - metody i przykłady, StatSoft Polska (artykuł dostępny na stronie www.statsoft.pl/ czytelnia/dm/wstepdm.html).
- Larose D. T. (2006), Odkrywanie wiedzy z danych. Wprowadzenie do eksploracji danych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Rauch J. (2005), Logic of Association Rules, [w:] Applied Intelligence 22(2005), Springer Science.
- Taniar D. (2008), Data Mining and Knowledge Discovery Technologies, IGI Publishing, Hershey.
- Westphal C., Blaxton T. (1998), Data mining solutions. Methods and Tools for Solving Real- World Problems, Wiley Computer Publishing.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-0339
- Język
- pol