BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kołodziej Szymon (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w 2015 roku
The political image of Andrzej Duda in the Presidential Election Campaign of Law and Justice in 2015
Źródło
Studia Politicae Universitatis Silesiensis, 2015, T. 15, s. 233-265
Słowa kluczowe
Marketing, Kampania wyborcza, Polityka, Wybory prezydenckie
Marketing, Election campaign, Politics, Presidential election
Uwagi
summ.
Duda Andrzej
Abstrakt
Since 2005, in Poland we are progressive and coexisting two key processes for development and evaluation of political campaigns. The first is the americanization of the campaigns, and other activities professionalization staffs. It seems that without the use of techniques characterized for political marketing would not be possible for the second time in Poland after 1989 change after the first term of office of the President. First departure Polish policy of Donald Tusk and the choice of an unknown politician - Andrzej Duda on the President, in fact, a political era ends and exhausts ruling so far Civic Platform effective strategy to scare of Jarosław Kaczyński. Secondly, the results of these elections mean consent youngest voters "change" on "anti-system slogans" and finally as it seems, this means the announcement of acceptance for the appearance of a new political force in Poland.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. "Dziennik. Gazeta Prawna" 20.05.2015.
  2. http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Andrzej-Duda-zmienia-stanowisko-ws-zwiazkow-partnerskich-i-in-vitro-Pod-pewnymi-warunkami,wid,17487489,wiadomosc.html (dostęp: 27.04.2015).
  3. "Narastanie obaw związanych z wprowadzeniem euro", nr 151/2014, Warszawa listopad 2014.
  4. "Postawy wobec zapłodnienia metodą in vitro", badanie BS/121/2012, wrzesień 2012, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2012/K_121_12.PDF (dostęp: 03.05.2015).
  5. Badanie CBOS 143/2014 -, http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2014/K_143_14.PDF (dostęp: 9.12.2014).
  6. Cichosz M: Metody analizy i diagnostyki rynku politycznego. W: Marketing polityczny w teorii i praktyce. Red. A.W. Jabłoński, L. Sobkowiak. Wrocław 2009.
  7. Cwalina W., Falkowski A.: Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna. Gdańsk 2005.
  8. Dobek-Ostrowska B.: Komunikowanie polityczne i publiczne. Warszawa 2006.
  9. http://tajnikipolityki.pl/najlepszy-kandydat-sld-na-prezydenta/ (dostęp: 14.02.2015).
  10. Jeziński M.: Marketing polityczny a procesy akulturacyjne. Przypadek III Rzeczpospolitej. Toruń 2004.
  11. Kolczyński M.: Newralgiczne obszary doradztwa politycznego. "Roczniki Nauk Społecznych" 2014, T. 6.
  12. Kolczyński M.: Strategie komunikowania politycznego. Katowice 2008.
  13. Kołodziej Sz.: Prezydencka kampania wyborcza 2010. Mediatyzacja marketingu politycznego. "Studia Polityczne" 2012, nr 29.
  14. Leary M.: Wywieranie wrażenia na innych: o sztuce autoprezentacji. Gdańsk 2000.
  15. M. Cichosz: Wizerunek lidera politycznego. W: Marketing polityczny - w poszukiwaniu wyborczego sukcesu. Red. M. Jeziński. Toruń 2005.
  16. Mazur M.: Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych w USA i w Polsce. Warszawa 2006.
  17. Mazur M., Turska-Kawa A.: Kampania prezydencka w USA w 2008 roku. Modernizacja i profesjonalizacja kampanii wyborczych. "Studia Politicae Universitatis Silesiensis" 2010, T. 6.
  18. Młodzi wyborcy po wyborach 2014 roku. Red. J. Zbieranek. Toruń 2015.
  19. Nimmo D., Savage R.: Candidates and Their Images: Concepts, Methods and Findings. Goodyear 1976.
  20. Norris P.: A Virtous Circle: Political Communication in Post Industrial Democracies. New York 2000.
  21. Pietraś Z.: Decydowanie polityczne. Warszawa 1998.
  22. Piontek D.: Komunikowanie polityczne i kultura popularna. Tabloidyzacja informacji o polityce. Poznań 2011.
  23. Przybysz Ł.: Zarządzanie wizerunkiem polityka. W: Obszary badań wizerunku. Red. A. Waszkiewicz. Warszawa 2013.
  24. Turska-Kawa A.: Przywództwo polityczne jako wynik wzajemnej relacji między przywódcą a jego zwolennikami. W: Przywództwo polityczne w Polsce i na świecie. Red. M. Hartliński. Olsztyn 2013.
  25. www.pkw.gov.pl.
  26. ewybory.eu (dostęp: 14.02.2015).
  27. http://cbos.pl/SPISKOM.POL/2012/K_085_12.PDF (dostęp: 27.04.2015).
  28. http://tajnikipolityki.pl/wybory-prezydenckie/(dostęp: 27.04.2015).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-9747
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu