- Autor
- Pena Ingrid A. B., Lucas Isabella L. (International Institute for Sustainability Rio de Janeiro), Penna-Firme Rodrigo (Environment Pontifical Catholic University of Rio de Janeiro Rio de Janeiro), Strassburg Bernardo, Drosik Adam (Uniwersytet Opolski), Rubisz Lech (Uniwersytet Opolski), Kubon Maciej, Latala Hubert (University of Agriculture in Kraków), Grotkiewicz Katarzyna (University of Agriculture in Krakow), Kubon Krzysztof, Batalhão André C. S., Latawiec Agnieszka E.
- Tytuł
- Survey-Based Qualitative Analysis of Young Generation Perception of Sustainable Development in Poland
Oparta na badaniach analiza jakościowa postrzegania zrównoważonego rozwoju w Polsce przez młodych pokoleń - Źródło
- Agricultural Engineering, 2020, R. 24, nr 4, s. 75-86, rys., bibliogr. 50 poz.
- Słowa kluczowe
- Rozwój zrównoważony, Analiza jakościowa, Polityka publiczna, Ludzie młodzi
Sustainable development, Qualitative analysis, Public policy, Young people - Uwagi
- summ., streszcz.
- Abstrakt
- Zrozumienie postrzegania zrównoważonego rozwoju może pomóc w zidentyfikowaniu błędnych przekonań dotyczących tej koncepcji w celu opracowania lepszych planów edukacyjnych i polityk publicznych w tym zakresie. Ocena postrzegania kwestii zrównoważonego rozwoju poprzez skupienie się na młodym pokoleniu, jako ważny wskaźnik pozwalający wyobrazić sobie, co przyniesie przyszłość w zakresie rozwiązywania kwestii zrównoważonego rozwoju. Przeprowadziliśmy 177 wywiadów osobistych na niejednorodnej grupie studentów i przypadkowych wolontariuszy w czterech miastach w Polsce, aby ocenić ich postrzeganie zrównoważonego rozwoju. Zdecydowana większość (89,3%) respondentów zna termin "zrównoważony rozwój". Jednak część z nich (57%) kojarzyła go tylko z wymiarem rozwoju ludzkiego i społecznego oraz jego instytucji, a 17,5% z aspektami środowiskowymi. Wyniki poparte przeglądem literatury podkreślają wyzwania dotyczące ścieżki do wszechstronnego postrzegania zrównoważonego rozwoju, a tym samym osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju. Na podstawie tych wyników identyfikujemy szanse i zachęty do zbliżenia Polski do Agendy 2030. (abstrakt oryginalny)
Understanding the perception of Sustainable Development can help to identify misconceptions surrounding the concept in order to design bet-ter education plans and public policies on this subject. Evaluating the perception of sustainability issues by focusing on the young generation as is an important proxy to imagine what the future holds for in terms of addressing sustainable development. We conducted 177 in-person interviews on a heterogeneous group of students and random volunteers in four cities in Poland to assess their perception of Sustainable Devel-opment. The vast majority (89.3%) of the respondents were familiar with the term 'Sustainable Development'. However, part of them (57%) associated it only to the human and social development dimensions and its institutions, whereas 17.5% related it with its environmental aspects. The results supported by the literature review highlight challenges con-cerning the path towards a comprehensive perception of Sustainable Development and hence the achievement of the SDGs. Based on these results, we identify opportunities and incentives to bring Poland to-wards 2030 Agenda.(original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Aaker, D.A., Kumar, V., Leone, R.P., Day, G.S. (2012). Marketing Research. 11th ed. John Wiley & Sons, Hoboken, New Jersey, USA.
- Antognelli, S., Vizzari, M. (2017). Landscape liveability spatial assessment integrating ecosystem and urban services with their perceived importance by stakeholders. Ecological Indicators, 72, 703-725.
- Arora, N.K., Mishra, I. (2019). United Nations Sustainable Development Goals 2030 and environmental 299 sustainability: race against time. Environmental Sustainability, 2, 339-342.
- Austin, J.L. (1962). Sense and Sensibilia. Oxford University Press: USA.
- Balsiger, J., Ingold, K. (2016). In the Eye of the Beholder: Network location and sustainability perception in flood prevention. Environmental Policy and Governance, 26(4), 242-256.
- Batalhão, A.C.S., Caldana, A.C.F., Mapar, M., Ramos, T.B., Pintér, L. (2020). A sustainability assessment tool for metropolitan areas: Development in Metropolitan Region of Ribeirão Preto, Brazil. Proceedings of the 26st Annual International Sustainable Development Research Society Conference, Budapest, Hungary.
- Baum, R. (2008). Zrównoważony rozwój rolnictwa i kryteria jego oceny. Journal of agribusiness and rural development, 1(7), 5-15.
- Biermann, F., Kanie, N., Kim, R.E. (2017). Global governance by goal-setting: the novel approach of the UN Sustainable Development Goals. Current Opinion in Environmental Sustainability, 26-27, 26-31.
- Bołtromiuk, A. (2010). Polskie społeczeństwo wobec idei i zasad zrównoważonego rozwoju. Problemy ekorozwoju - problems of sustainable development, 5(2), 107-116.
- Colantonio, A. (2009). Social Sustainability: Linking Research to Policy and Practice, Oxford Institute for Sustainable Development (OISD). Oxford Brookes University, UK.
- Craig, C.A., Allen, M.W. (2013). Sustainability information sources: employee knowledge, perceptions, and learning. Journal of Communication Management, 17(4), 292-307.
- Disterheft, A., Caeiro, S., Azeiteiro, U.M., Leal Filho, W. (2013). Sustainability Science and Education for Sustainable Development in Universities: A Way for Transition, in: Caeiro S., Filho W., Jabbour C., Azeiteiro U. (eds) Sustainability Assessment Tools in Higher Education Institutions. Springer, Cham, Switzerland.
- Dogruyol, K., Aziz, Z., Arayici, Y. (2018). Eye of Sustainable Planning: A Conceptual Heritage-Led Urban Regeneration Planning Framework. Sustainability, 10(5), 1343.
- Dzioban, K. (2017) Edukacja przyrodnicza dla zrównoważonego rozwoju w opinii studentów AWF Warszawa i Politechniki Warszawskiej. Materiały konferencyjne. Warsaw, Poland.
- European Commission. (2019). The EU Environmental Implementation Review 2019 Country Report - Poland. [Report] https://ec.europa.eu/environment/eir/pdf/report_pl_en.pdf.
- Fabrizzi, S., Maggino, F., Marinelli, N., Menghini, S., Ricci, C. (2016). Sustainability and well-being: the Perception of Younger Generations and their Expectations. Agriculture and Agricultural Science Procedia, 8, 592-601.
- Flick, U. (2014) An Introduction to Qualitative Research. 5th Edition, Sage Publications: London.
- Fukuda-Parr, S., Yamin, A. E., Greenstein, J. (2013) Synthesis Paper - The Power of Numbers: A Critical Review of MDG Targets for Human Development and Human Rights. Working Paper Series. http://fxb.harvard.edu/wpcontent/uploads/sites/5/2013/09/Synthesis-paper-PoN_Final1.pdf.
- Giller, K.E., Drupady, I.M., Fontana, L.B., Oldekop, J.A. (2018). Editorial overview: The SDGs - aspirations or inspirations for global sustainability. Current Opinion in Environmental Sustainability, 34, A1-A2.
- Hill, J., Lee, H. (2012). Young Generation Y consumers'' perceptions of sustainability in the apparel industry. Journal of Fashion Marketing and Management: An International Journal, 16(4), 477-491.
- Hugé, J.; Waas, T.; Dahdouh-Guebas, F.; Koedam, N., Block, T. (2013). A discourse-analytical perspective on sustainability assessment: interpreting sustainable development in practice. Sustainability Science, 8, 187-198.
- Hume, M. (2010). Compassion without action: Examining the young consumers consumption and attitude to sustainable consumption. Journal of World Business, 45, 385-394.
- Janikowski, R. (2016). Polityka spójności jako determinanta przyspieszenia percepcji kultury 339 zrównoważonego rozwoju w Polsce. Optimum: Studia ekonomiczne, 3(81), 60-75.
- Jaśkiewicz, J. (2008). Dylematy zrównywanego rozwoju w Polsce. Problemy ekorozwoju, 3(1), 33-38.
- Kagawa, F. (2007). Dissonance in students' perceptions of sustainable development and sustainability: Implications for curriculum change. International Journal of Sustainability in Higher Education, 8(3), 317-338.
- Kemper, J.A.; Ballantine, P.W., Hall, M. (2018). Global warming and sustainability: Understanding the beliefs of marketing faculty. Journal of Public Affairs, 18(4), e1664.
- Kostecka, J., Mroczek, J. (2007). Świadomość ekologiczna rolników a zrównoważony rozwój obszarów wiejskich podkarpacia. Ekonomia i Środowisko, 2(32), 164-177.
- Kwiatek, A., Skiba, M. (2017). Świadomość ekologiczna młodych ludzi. Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej Zarządzanie, 28(2), 127-136.
- Matuszczak, A. (2006). Koncepcja zrównoważonego rozwoju w obszarze ekonomicznym, środowiskowym i społecznym. Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy, 2, 125-141.
- Merleau-Ponty, M. (2002). Phenomenology of Perception. Psychology Press: London and New York, 305.
- Orenstein, D. E., Shach-Pinsley, D. A. (2017). Comparative Framework for Assessing Sustainability Initiatives at the Regional Scale. World Development, 98, 245-256.
- Ritchie, H., Roser, M. (2018). Now it is possible to take stock - did the world achieve the Millennium Development Goals? Our World in Data. https://ourworldindata.org/millennium-development-goals.
- Ramos, T.B. (2019). Sustainability Assessment: Exploring the Frontiers and Paradigms of Indicator Approaches. Sustainability, 11(3), 824.
- Raszkowski, A., Bartniczak, B. (2019). On the Road to Sustainability: Implementation of the 2030 Agenda Sustainable Development Goals (SDG) in Poland. Sustainability, 11(2), 297 366.
- Redclift, M. (2005) Sustainable Development (1987-2005) - An Oxymoron Comes of Age. Sustainable Development, 13(4), 212-227.
- Rivero, J.C.S., Eastmond-Spencer, A., Garcia, J.B., Navarro-Pineda, F.S. (2016). A Three-Dimensional Sustainability Evaluation of Jatropha Plantations in Yucatan, Mexico. Sustainability, 8(12), 1316.
- Sachs, W. (1999). Planet Dialectics: Exploring in Environment and Development. Fernwood Publishing, Witwatersrand University Press, Zed Books: New York, NY, USA. ISBN 1-55266-016-8.
- Saunders, M., Lewis, P., Thornhil, A. (2012). Research Methods for Business Students, 6th ed.; Pear-son, Edinburgh.
- Severo, E.A., Guimarães, J.C.F., Brito, L.P., Dellarmelin, M.L. (2017). Environmental sustainability and sustainable consumption: the perception of baby boomers, generation x and y in Brazil. Revista de Gestão Social e Ambiental, 11(3), 92-110.
- Silva Junior, A., Martins-Silva, P.O., Vasconcelos, K.C.A., Silva, V.C., Brito, S.L.M., Monteiro, J.M.R. (2019). Sustainability and corporate social responsibility in the opinion of undergraduate students in management programs: Between the concrete and the abstract. Journal of Cleaner Production, 207, 600-617.
- Singh, R.K., Murty, H., Gupta, S., Dikshit, A. (2012) An overview of sustainability assessment meth-odologies. Ecological Indicators, 15(1), 281-299.
- Skowroński, A. (2006). Zrównoważony rozwój perspektywą dalszego postępu cywilizacyjnego. Probemy Ekorozwoju, 1(2), 47-57.
- Spangenberg, J.H. (2011). Sustainability science: a review, an analysis and some empirical lessons. Environmental Conservation, 38 (3), 275-287.
- United Nations Development Programme (UNDP). (2005). The Millennium Development Goals Re-port. United Nations Development Program, New York. [Report] https://unstats.un.org/unsd/ mi/pdf/MDG%20Book.pdf.
- Waas, T., Hugé, J., Verbruggen, A., Wrigth, T. (2011). Sustainable Development: A Bird's Eye View. Sustainability, 3(10), 1637-1661.
- World Commission on Environment and Development (WCED). (1987). Our Common Future. Oxford University Press, Oxford. [Report] https://sustainabledevelopment.un.org/content/documents/5987 our-common-future.pdf.
- World Health Organization (WHO). (2018). Global Urban Ambient Air Quality Database. [Dataset] http://www.who.int/airpollution/data/aap_air_quality_database_2018_v12.xlsx?ua=1.
- World Health Organization (WHO). (2016). Global Urban Ambient Air Quality Database. [Dataset] https://www.who.int/phe/health_topics/outdoorair/databases/who-aap-database-may2016.xlsx?ua=1.
- Wu, J., Wu, T. (2011). Sustainability indicators and indices: an overview. In Handbook of Sustainability Management. World Scientific, Singapore, pp 65-86. ISBN 978-981-4354-81-3.
- Xue, L., Weng, L., Yu, H. (2018) Addressing policy challenges in implementing Sustainable Development Goals through an adaptive governance approach: A view from transitional China. Sustainable Development, 26(2), 150-158.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2083-1587
- Język
- eng
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.1515/agriceng-2020-0037