BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brzoza Katarzyna (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Mężczyzna w wirtualnym świecie. Polskie portale internetowe dla mężczyzn
Man in the Virtual World. Polish Web Portals for Men
Źródło
Studia Politicae Universitatis Silesiensis, 2017, T. 18, s. 249-274, bibliogr. 50 poz.
Słowa kluczowe
Mężczyzna, Portale internetowe, Serwis internetowy, Użytkownicy internetu, Cyberprzestrzeń
Men, Web portals, Website, Internet users, Cyberspace
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W niniejszym artykule przedmiotem zainteresowań uczyniono użytkownika sieci internetowej - w tym wypadku użytkownika płci męskiej. Podjęto rozważania mające odpowiedzieć na pytanie: Jak wygląda tzw. męska przestrzeń w Internecie? Jakie serwisy internetowe tworzone są z myślą o mężczyznach oraz jakie treści proponują swoim potencjalnym odbiorcom twórcy wybranych portali? Ustalenia teoretyczne dotyczyły studiów męskich oraz tożsamości w cyberprzestrzeni. Z kolei dane empiryczne to wyniki badań, obrazujące to, czego poszukują w sieci mężczyźni oraz autorska klasyfikacja i charakterystyka portali internetowych kierowanych do użytkowników płci męskiej. (abstrakt oryginalny)

In this article, the main subject of interest is the Internet user of the male sex. The dissertations which were passed should answer the question: What does the so-called male space look like on the Internet? What online services are dedicated to men, as well as what contents the authors of certain portals offer to their potential users? The theoretical establishments concerned the male studies and the issue of the identity in the cyberspace. While the empirical represent the results of studies on the area of interests of the male users. Moreover the article includes the author's classification and characteristics of web portals directed to the male sex users. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. 10 mln e-turystów w polskiej sieci, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-10-mln-e-turystow-w-polskiej-sieci.html (dostęp: 4.12.2016).
  2. + serfuje w sieci, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-60-surfuje-w-sieci.html (dostęp: 4.12.2016).
  3. Arcimowicz K.: Obraz mężczyzny w polskich mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp. Gdańsk 2003.
  4. Badanie: gracze komputerowi to głównie mężczyźni poniżej 30. roku życia, http://wyborcza.pl/1,91446,17136779,Badanie__gracze_komputerowi_to_glownie_mezczyzni_ponizej.html?disableRedirects=true (dostęp: 23.11.2016).
  5. Badinter É.: XY Tożsamość mężczyzny. Przeł. G. PRZEWŁOCKI. Warszawa 1993.
  6. Bernstein A.: Representation, Identity and the Media. In: The Media book. Eds. CH. Newbold, O. Boy-Barrett, H. Van Den Blick. London 2002.
  7. Co trzeci internauta na stronach erotycznych, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/co-trzeci-internauta-na-stronach-erotycznych.html (dostęp: 4.12.2016).
  8. Czy strony religijne cieszą się w Polsce popularnością?, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/czy-strony-religijne-ciesza-sie-w-polsce-popularnoscia-690.html (dostęp: 22.11.2016).
  9. Diagnoza Społeczna 2015. Warunki i jakość życia Polaków. Red. J. CZAPIŃSKI, T. PANEK. Warszawa 2015.
  10. Encyklopedia gender. Płeć w kulturze. Red. M. Rodaś-Grodzka, et al. Warszawa 2014.
  11. Fallows D.: How Women and Men Use the Internet. Washington, DC, 2005.
  12. Gdzie internauci szukają newsów?, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/gdzie-internauci-szukaja-newsow.html (dostęp: 4.12.2016).
  13. Gillis S.: Cyberspace, Feminism and Technology: Of Cyborgs and Woman. In: Introducing. Gender and Women's Studies. Eds. D. Richardson, V. Robinson. New York 2008.
  14. Gromkowska A.: Tożsamość w cyber-przestrzeni - (re)konstrukcje i (re)prezentacje. "Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Krytyka" 1999, nr 3.
  15. Hawthorne S., Klein R.: CyberFeminism. Connectivity, Critique and Creativity. Geelong North 1999.
  16. Internauci 2015, Komunikat z badań CBOS nr 90/2015.
  17. Kim są internauci w wybranych krajach?, https://www.gemius.pl/agencje-aktualnosci/gemius-kim-sa-internauci-w-wybranych-krajach-w-europie.html (dostęp: 4.12.2016).
  18. Kobiece spojrzenie na Internet, http://www.gemius.sk/pl/archiwum_prasowe/2014-03-06/01 (dostęp: 6.09.2016).
  19. Komunikacja z kobietą w sieci, http://www.marketingkobiet.pl/komunikacja-z-kobieta-w-sieci/ (dostęp: 28.11.2016).
  20. Krijnen T., Van Bauwel S.: Gender and Media. Representing, Producing, Consuming. London-New York 2015.
  21. Lipińska J.: Tożsamość sieciowa. W: Komunikacja społeczna w świecie wirtualnym. Red. M. Wawrzak-Chodaczek. Toruń 2008.
  22. Lünenborg M., MAIE T.: Gender Media Studies. Eine Einführung. Konstanz-München 2013.
  23. M. Filipowicz: (hasło) Men's Studies/masculinity studies. W: Encyklopedia gender. Płeć w kulturze. Red. M. Rodaś-Grodzka et al. Warszawa 2014.
  24. Media społecznościowe jako kanał komunikacji - charakterystyka użytkowników, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/media-spolecznosciowe-jako-kanaly-komunikacji-charakterystyka-uzytkownikow.html (dostęp: 4.12.2016).
  25. Mężczyźni na aukcjach, kobiety w e-sklepach, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/mezczyzni-na-aukcjach-kobiety-w-e-sklepach.html (dostęp: 4.12.2016).
  26. Nowy raport o polskim e-commerce już dostępny, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/nowy-raport-o-polskim-e-commerce-juz-dostepny.html (dostęp: 29.11.2016).
  27. OSIKA G.: Tożsamość osobowa w epoce cyfrowych technologii komunikacyjnych. Kraków 2016.
  28. Polacy i erotyka. Kim są użytkownicy serwisu Pornhub?, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/polacy-i-erotyka-kim-sa-uzytkownicy-serwisu-pornhub.html (dostęp: 4.12.2016).
  29. Polacy na zakupach - co kupujemy online?, https://www.gemius.pl/e-commerce-aktualnosci/polacy-na-zakupach-w-sieci-co-kupujemy-online-3105.html (dostęp: 4.12.2016).
  30. Polacy w społecznościach internetowych, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/polacy-w-spolecznosciach-internetowych.html (dostęp: 30.11.2016).
  31. Polski Internet w październiku 2016, http://www.pbi.org.pl/pl/aktualnosci/289/polski-internet-w-pazdzierniku-2016 (dostęp: 30.11.2016).
  32. Postman N.: Zabawić się na śmierć. Dyskurs publiczny w show-biznesu. Warszawa 2002.
  33. Randki w sieci. Na jakie strony zajrzeć w Walentynki?, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/randki-w-sieci-na-jakie-strony-zajrzec-w-walentynki.html (dostęp: 4.12.2016).
  34. Ranking internetowych wydawców sportowych, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/ranking-internetowych-wydawcow-sportowych.html (dostęp: 4.12.2016).
  35. Richardson N., Wearing S.: Gender in the Media. New York 2014.
  36. Robinson V.: Men, Masculinities and Feminism. In: Introducing Gender and Women's Studies. Eds. D. Richardson, V. Robinson. New York 2008.
  37. Sartori G.: Homo videns. Telewizja i postmyślenie. Warszawa 2007.
  38. Serwisy parentingowe w Polsce: zawartość serwisów, popularność wśród internautów, profil użytkowników. Polskie badania Internetu, luty 2011, http://pbi.org.pl/raporty/Serwisy_parentingowe.pdf (dostęp: 4.12.2016).
  39. Sezon ślubny online, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/sezon-slubny-online.html (dostęp: 21.11.2016).
  40. Sieć pełna przepisów kulinarnych, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/siec-pelna-przepisow-kulinarnych.html (dostęp: 21.11.2016).
  41. Siuda P.: Sieciowe gender-switching a społeczeństwo internetowe. "Media - Kultura - Społeczeństwo" 2010, nr 5.
  42. Sokołowski M.: Od realu do wirtualu. Szkice o mediach i dziennikarstwie. Toruń 2014.
  43. Szewczyk Ł.: Mężczyźni szukają w sieci głównie erotyki, http://m.media2.pl/internet/109770-Mezczyzni-szukaja-w-sieci-glownie-erotyki-infografika.html (dostęp: 6.09.2016).
  44. Szpunar M.: Kultura cyfrowego narcyzmu. Kraków 2016.
  45. Utracki D.: Tak wygląda konsumpcja internetu wśród mężczyzn i kobiet, http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-i-badania/tak-wyglada-konsumpcja-internetu-wsrod-mezczyzn-i-kobiet-245942 (dostęp: 20.11.2016).
  46. Winker G.: Internet Research from a Gender Perspective. Searching for Differentiated Use Patterns. "Journal of Information, Communication and Ethics in Society", Vol. 3, Iss. 4.
  47. Witek A.: "Zaadoptuj faceta", czyli sklep z mężczyznami. Zobacz, jak dziś szukamy drugiej połówki, http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/zaadoptuj-faceta-czyli-sklep-z-mezczyznami-zobacz-jak-dzis,2155867,artgal,t,id,tm.html (dostęp: 20.11.2016).
  48. Witkowska E.: Cyberfeminizm, http://magazynsztuki.eu/old/archiwum/teksty_internet_arch_all/archiwum_teksty_online_1.htm (dostęp: 29.08.2016).
  49. Zielińska M.: Czy w Sieci można odnaleźć miłość życia?, http://www.spidersweb.pl/2014/02/czy-w-sieci-mozna-odnalezc-milosc-zycia.html (22.11.2016).
  50. Zoonen Van L.: Gendering the Internet. Claims, Controversies and Cultures. "European Journal of Communication" 2002, Vol. 17.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2353-9747
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu