BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Osmańska-Furmanek Wielisława, Jędryczkowski Jacek
Tytuł
Technologie informacyjno-komunikacyjne w budowaniu przestrzeni edukacyjnej
Information and Communication Technologies in Building Educational Space
Źródło
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 253-263, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Słowa kluczowe
Technologie internetowe, Komunikowanie, Edukacja, Pedagogika
Internet technologies, Communication, Education, Pedagogy
Abstrakt
W większości definicji społeczeństwa informacyjnego kładzie się nacisk na fakt, iż za stosowanie i rozwój infrastruktury informacyjnej ma przede wszystkim - oprócz wielkiego znaczenia dla ekonomii - daleko idące konsekwencje społeczne, a więc również konsekwencje dla szkoły i edukacji. Osiągnięcie poziomu społeczeństwa informacyjnego oznacza możliwość szerokiego dostępu do informacji, usług, w tym usług edukacyjnych, do rozrywki na życzenie, możliwość interakcji i swobodnego operowania danymi, możliwość przeprowadzania rozmaitych operacji na odległość i podjęcia komunikowania w dowolnej chwili i z dowolnego miejsca świata połączonego w wirtualną całość za pomocą sieci telekomunikacyjnej.(fragment tekstu)

The paper presents fields and possibilities of information and communication technologies in building educational space. The short genetic outline of applying education informatics in Polish schools as well as changes of application and education strategies with use of multimedia were described in the paper. The selected psychological factors and cognitive preferences in educational actions were also shown in the paper.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bruner J.S., 1974: W poszukiwaniu teorii nauczania. Przeł. E. Krasińska. Przedmowa K. Kruszewski. Warszawa
  2. Gardner H., 2002: Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce. Przeł. A. Jankowski. Poznań
  3. Gwóźdź A., 2003: Obrazy i rzeczy. Film między mediami. Kraków
  4. Jędryczkowski J., 2008: Prezentacje multimedialne w pracy nauczyciela. Zielona Góra
  5. Kozielecki J., 2000: Koncepcje psychologiczne człowieka. Warszawa
  6. McLuhan H.M., 2001: Wybór tekstów. Red. E. McLuhan, F. Zingrone. Przeł. E. Różalska, J.M. Stokłosa. Poznań
  7. Merleau-Ponty M., 2001: Fenomenologia percepcji. Przeł. M. Kowalska, J. Migasiński. Posłowiem opatrzył J. Migasiński. Warszawa
  8. Osmańska-Furmanek W., 2004: Człowiek w medialnej przestrzeni edukacyjnej - alokacje czasowe i przestrzenne. W: Edukacja medialna: teksty i preteksty. Red. I. Borkowski. Wrocław
  9. Osmańska-Furmanek W., Furmanek M., 2006: Pedagogika mediów. W: Pedagogika: subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Red. B. Śliwerski. T. 3. Gdańsk
  10. Pasterniak W., 1995: Przestrzeń edukacyjna. Zielona Góra
  11. Pasterniak W., 2001: Rozjaśnić egzystencję. O dylematach i rozdrożach edukacji. Poznań
  12. Reeves B., Nass C., 2000: Media i ludzie. Przeł. H. Szczerkowska. Warszawa 2000
  13. Sternberg R.J., 2001: Psychologia poznawcza. Przeł. E. Czerniawska, A. Matczak. Warszawa
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-706X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu