BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Furmanek Marek
Tytuł
Tekst, hipertekst, sieć - szanse edukacyjne
Text, Hypertext, Network - Educational Chances
Źródło
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 265-275, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Słowa kluczowe
Edukacja, Media, Komunikowanie, Informacja
Education, Media, Communication, Information
Abstrakt
Przyswajanie nowych informacji, zdobywanie nowych umiejętności, budowanie własnej wiedzy stanowiło nieodzowny czynnik rozwoju osobistego. Stworzenie efektywnego sposobu realizacji tego procesu wymagało wypracowania systemu edukacyjnego z wykorzystaniem optymalnych na danym etapie rozwoju ludzkości środków dydaktycznych (mediów edukacyjnych) wspomagających ten proces. Oczywisty wydaje się związek narzędzi przetwarzania informacji z mediami edukacyjnymi i wpływ tych narzędzi na media. Informacja, jej asymilacja to podstawa każdej edukacji. Odpowiednie narzędzia dają szansę najlepszego wykorzystania informacji adekwatnie do możliwości ich odbiorcy.(fragment tekstu)

The paper presents the author's views on possibilities of applying educational media in the educational process. The author does not analyze the application of educational media but concentrates on the very issue of mechanisms which can be used in the structure of text, hypertext and network. The author also analyzes multimedia communiqués presented in the form of multimedia texts seen as the element of educational message.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barthes R., 2004: Imperium znaków. Przeł. A. Dziadek. Przekład przejrzał i poprawił, wstępem opatrzył M.P. Markowski. Warszawa
  2. Burszta W.J., 2008: Świat jako więzienie kultury. Pomyślenia. Warszawa
  3. Furmanek M., 2011: Technologie informacyjne - implikacje kulturowe i społeczne. W: Kształtowanie się tożsamości zielonogórskiej pedagogiki. Red. G. Miłkowska, M. Furmanek. Zielona Góra
  4. Furmanek M., Osmańska-Furmanek W., 2001: Problemy strukturyzacji informacji hipertekstowej w komunikatach multimedialnych o charakterze edukacyjnym. W: Informatyczne przygotowanie nauczycieli: dylematy kształcenia ustawicznego. Red. B. Kędzierska, J. Migdałek. Kraków
  5. Hopfinger M., 2003: Doświadczenia audiowizualne. O mediach w kulturze współczesnej. Warszawa
  6. Jenkins H., 2007: Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów. Przeł. M. Bernatowicz, M. Filiciak. Warszawa
  7. Levinson P., 1999: Miękkie ostrze. Naturalna historia i przyszłość rewolucji informacyjnej. Przeł. H. Jankowska. Warszawa
  8. Manovich L., 2006: Język nowych mediów. Warszawa
  9. Nęcki Z., 1996: Komunikacja międzyludzka. Kraków
  10. Osmańska-Furmanek W., 1999: Nowe technologie informacyjne w edukacji. Zielona Góra
  11. Tarkowski A., 2007: Komputer. Krótka historia wyobrażeń technokulturowych. W: Gadżety popkultury. Społeczne życie przedmiotów. Red. W. Godzic, M. Żakowski. Warszawa
  12. Żydek-Bednarczuk U., 2003: Tekst w Internecie i jego wyznaczniki. Druga Internetowa Konferencja Naukowa "Dialog a nowe media". Uniwersytet Śląski, Katowice, marzec-kwiecień 2003. Tryb dostępu: http://uranos.cto.us.edu.pl/~dialog/archiwum/zydek-bednarczuk.pdf. Data dostępu: 19.11.2012 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-706X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu