BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Brosch Anna (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Tekstowy charakter komunikacji wirtualnej a problemy edukacyjne młodzieży gimnazjalnej
Text-based Virtual Communication and Educational Problems of Youth from Junior High School
Źródło
Chowanna, 2012, T. 1(39), s. 289-300, bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
Problemy edukacji w społeczeństwie wiedzy
Słowa kluczowe
Komunikowanie, Młodzież, Elektronika, Technologie internetowe
Communication, Youth, Electronics, Internet technologies
Abstrakt
Przejawem przemian komunikacyjnych jest dążenie do skrótowości, nieoficjalność, emocjonalność, a w sferze kultury popularnej - muzyka hip -hopowa i teksty graffiti. Zmianom ulega hierarchia wartości: dominujące stają się wartości utylitarne, styl życia "na luzie", bezkrytyczne przejmowanie mody, także językowej (Markowski, 2005).(fragment tekstu)

The electronic media has intensively entered into youth's daily lives becoming the main transmitter of knowledge and information, leading to new ways of communication that caused of creation of specific cyber language, which is a combination of acronyms, abbreviations and text characters that imitate emotion. Language existing in virtual communication is shorter and easier in spelling, but on the other hand, the forms of writing used by young people in communication via electronic media are often like a code than standard language, that is not necessarily clear to an outsider. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barnes D., 1998: Nauczyciel i uczniowie. Od porozumiewania się do kształcenia. Przeł. J. Radzicki. Warszawa
  2. Bartmiński J., 2001: Język w kontekście kultury - język - dobro wspólne. W: Współczesny język polski. Red. J. Bartmiński. Lublin
  3. Cwalina W., 2001: Generacja Y - ponury mit czy obiecująca rzeczywistość. W: Internet. Fenomen społeczeństwa informacyjnego. Red. T. Zasępa, przy współpr. R. Chmury. Częstochowa
  4. Dobek-Ostrowska B., 2002: Podstawy komunikowania społecznego. Wrocław
  5. Fiske J., 1999: Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław
  6. Gajda J., 2008: Media wytworem i kreatorem współczesnej kultury - kulturowe uwarunkowania mediów. W: Pedagogika medialna. Red. B. Siemieniecki. Warszawa
  7. Goban-Klas T., 2002: Edukacja wobec pokolenia SMS-u. W: Media i edukacja w dobie integracji. Red. W. Strykowski, W. Skrzydlewski. Poznań
  8. Goban-Klas T., 2005: Cywilizacja medialna. Warszawa
  9. Ito Mizuko, Okabe Daisuke, Matsuda Misa, eds., 2005: Personal, portable, pedestrian. Mobile phones in Japanese life. Cambridge
  10. Januszkiewicz F., Skrzydlewski W., 1985: Edukacyjne zastosowanie telewizji. Warszawa
  11. Juszczyk S., 1998: Komunikacja człowieka z mediami. Katowice
  12. Markowski A., 2005: Sprawozdanie o stanie ochrony języka polskiego za lata 2003-2004. Warszawa
  13. McLuhan M., 2001: Wybór tekstów. Red. E. McLuhan, F. Zingrone. Przeł. E. Różalska, J.M. Stokłosa. Poznań
  14. Pasztelański R., Szaniawski P., 2006: Wirtualna fala straszy dzieci w Internecie. "Życie Warszawy" z 16 marca
  15. Pruchniewicz P., 2006: Czarna strona Internetu. "Przegląd", nr 21
  16. Siemieniecki B., 2008: Media w wymiarze społecznym i indywidualnym. W: Pedagogika medialna. Red. B. Siemieniecki. Warszawa
  17. Siemieniecki B., red., 2008: Pedagogika medialna. Warszawa
  18. Szkudlarek T., 1992: Wezwania pedagogiki krytycznej i antypedagogiki. Kraków
  19. Thurlow C., 2005: Generation Txt? The sociolinguistics of Young people's text-messaging. Tryb dostępu: http://www.shu.ac.uk/daol/articles/v1/n1/a3/thurlow2002003-paper.html. Data dostępu: 12.10.2005 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0137-706X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu