- Autor
- Moczała Aleksander (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej), Radwan Katarzyna (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
- Tytuł
- Zarządzanie projektem innowacyjnym w warunkach produkcji małoseryjnej. Cz. 1, Tworzenie koncepcji innowacji według metodyki Strategii Błękitnego Oceanu
- Źródło
- Zarządzanie Przedsiębiorstwem / Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, 2020, vol. 23, nr 4, s. 7-18, wykr., rys., bibliogr. 15 poz.
Enterprise Management - Słowa kluczowe
- Innowacje, Strategia innowacyjna, Zarządzanie projektem
Innovations, Innovation strategy, Project management - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Today's functioning enterprises are increasingly struggling with more difficult and complicated development conditions. Currently, there are visible changes in the external environment, such as a significant increase in competition, shortening of product life cycles, rapidly changing requirements of buyers and the growing importance of non-price instruments. The purpose of this project is to model the proces of planning the concept of an innovative strategy in line with the concept of the 'blue ocean'.(original abstract)
- Bibliografia
- Charucka O., Kluczowe czynniki konkurencyjności MSP i ich wpływ na rozwój gospodarki, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, s. 45-67, 2014.
- Edwards T., Delbridge R., Munday M., Understanding Innovation in Small and Medium-Sized Enterprises: A Process Manifest, Technovation, 25, 10, 1119-1127, 2005.
- Jelonek D., Moczała A., Metody i techniki projektowania innowacji (fragmenty podręcznika), PWE, Warszawa, 2020.
- Kampa J.R., Cziulik C., Amodio C., A critical analysis on the Blue Ocean Strategy and an approach for its integration into the Product Development Process, Product Management & Development, 10, 2, 2013.
- Kim W.Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. Początek, MT Biznes, Warszawa, 2018.
- Kim W.Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, s. 48, 2018.
- Kuras P., Instrumenty strategii błękitnego oceanu, Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej "Organizacja i zarządzanie" z. 113, s. 223, 2017.
- Knosala R., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A., Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa, 2014.
- Knosala R., Moczała A., Zarządzanie innowacjami (rozdz. 3), [w:] Inżynieria produkcji: Kompendium wiedzy, red. nauk. Ryszard Knosala, PWE, Warszawa, 2017.
- Makowiec M., Strategia "błękitnego oceanu" i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, Zeszyty naukowe nr 801 Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 137, 2009.
- Moczała A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo ATH, Bielsko-Biała, 2005.
- Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice, 2012.
- Osterwalder A., Pigneur Y., Smith A., Bernarda G., Papadakos P., Projektowanie propozycji wartości, ICAN Institute, Warszawa, 2015.
- Więcek D., Costs Determination at the Stage of Production Processes Design, Zarządzanie Przedsiebiorstwem, PTZP, 4, 42-45, 2014.
- Trocki M., Wyrozębski P., Planowanie przebiegu projektów, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s. 7-10, 2015.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-4773
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.25961/ent.manag.23.04.02