BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moczała Aleksander (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej), Radwan Katarzyna (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
Tytuł
Zarządzanie projektem innowacyjnym w warunkach produkcji małoseryjnej. Cz. 1, Tworzenie koncepcji innowacji według metodyki Strategii Błękitnego Oceanu
Źródło
Zarządzanie Przedsiębiorstwem / Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, 2020, vol. 23, nr 4, s. 7-18, wykr., rys., bibliogr. 15 poz.
Enterprise Management
Słowa kluczowe
Innowacje, Strategia innowacyjna, Zarządzanie projektem
Innovations, Innovation strategy, Project management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Today's functioning enterprises are increasingly struggling with more difficult and complicated development conditions. Currently, there are visible changes in the external environment, such as a significant increase in competition, shortening of product life cycles, rapidly changing requirements of buyers and the growing importance of non-price instruments. The purpose of this project is to model the proces of planning the concept of an innovative strategy in line with the concept of the 'blue ocean'.(original abstract)
Bibliografia
Pokaż
  1. Charucka O., Kluczowe czynniki konkurencyjności MSP i ich wpływ na rozwój gospodarki, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, s. 45-67, 2014.
  2. Edwards T., Delbridge R., Munday M., Understanding Innovation in Small and Medium-Sized Enterprises: A Process Manifest, Technovation, 25, 10, 1119-1127, 2005.
  3. Jelonek D., Moczała A., Metody i techniki projektowania innowacji (fragmenty podręcznika), PWE, Warszawa, 2020.
  4. Kampa J.R., Cziulik C., Amodio C., A critical analysis on the Blue Ocean Strategy and an approach for its integration into the Product Development Process, Product Management & Development, 10, 2, 2013.
  5. Kim W.Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. Początek, MT Biznes, Warszawa, 2018.
  6. Kim W.Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu. Jak stworzyć niekwestionowaną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna, MT Biznes, s. 48, 2018.
  7. Kuras P., Instrumenty strategii błękitnego oceanu, Zeszyty naukowe Politechniki Śląskiej "Organizacja i zarządzanie" z. 113, s. 223, 2017.
  8. Knosala R., Boratyńska-Sala A., Jurczyk-Bunkowska M., Moczała A., Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa, 2014.
  9. Knosala R., Moczała A., Zarządzanie innowacjami (rozdz. 3), [w:] Inżynieria produkcji: Kompendium wiedzy, red. nauk. Ryszard Knosala, PWE, Warszawa, 2017.
  10. Makowiec M., Strategia "błękitnego oceanu" i jej wpływ na rozwój przedsiębiorstwa, Zeszyty naukowe nr 801 Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, s. 137, 2009.
  11. Moczała A., Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo ATH, Bielsko-Biała, 2005.
  12. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice, 2012.
  13. Osterwalder A., Pigneur Y., Smith A., Bernarda G., Papadakos P., Projektowanie propozycji wartości, ICAN Institute, Warszawa, 2015.
  14. Więcek D., Costs Determination at the Stage of Production Processes Design, Zarządzanie Przedsiebiorstwem, PTZP, 4, 42-45, 2014.
  15. Trocki M., Wyrozębski P., Planowanie przebiegu projektów, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, s. 7-10, 2015.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1643-4773
Język
pol
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.25961/ent.manag.23.04.02
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu