- Autor
- Moczała Aleksander (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej), Radwan Katarzyna (Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej)
- Tytuł
- Zarządzanie projektem innowacyjnym w warunkach produkcji małoseryjnej - cz. II. Tworzenie modelu biznesowego
- Źródło
- Zarządzanie Przedsiębiorstwem / Polskie Towarzystwo Zarządzania Produkcją, 2021, vol. 24, nr 3-4, s. 26-34, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Enterprise Management - Słowa kluczowe
- Innowacje, Strategia produkcji, Zarządzanie projektem
Innovations, Production strategy, Project management - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Today's functioning enterprises are increasingly struggling with more difficult and complicated development conditions. Currently, there are visible changes in the external environment, such as a significant increase in competition, shortening of product life cycles, rapidly changing requirements of buyers and the growing importance of non-price instruments. The purpose of this project is to model the process of planning the concept of innovation strategy - designing value and risk propositions. (original abstract)
- Bibliografia
- Hedeman B., Seegers R., PRINCE2r 2009 Edition A Pocket Guide. Third edition, Van Haren Publishing, Zaltbommel, s. 3, 2018.
- https://kierownikprojektu.com/2016/08/01/analizainteresariuszy-projektu/ [Rojek I., Analiza interesariuszy projektu, data dostępu: 05.04.2020].
- Janasz W., Strategie organizacji innowacyjnych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, 21, 45-58, 2011.
- Jelonek D., Moczała A., Metody i techniki projektowania innowacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2020.
- Kim W.Ch., Mauborgne R., Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa, 2018.
- Knosala R., Moczała A., Zarządzanie innowacjami (rozdz. 3), [w:] Inżynieria produkcji: Kompendium wiedzy, red. nauk. Ryszard Knosala, PWE, Warszawa, 2017.
- Osterwalder A., Pigneur Y., Smith A., Bernarda G., Papadakos P., Projektowanie propozycji wartości, ICAN Institute, Warszawa, 2015.
- Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Gliwice, 2012.
- Pisz I., Łapuńka I., Istota i znaczenie zarządzania relacjami z interesariuszami projektu, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, s. 296-308, 2017.
- Project Management Institute: A guide to the project management body of knowledge (PMBOKr guide), Fifth edition, Project Management Institute, USA, s. 3, 2013.
- Sierpińska M., Jachna T., Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 388, 2007.
- Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, s. 296, 2012.
- Więcek D., Costs Determination at the Stage of Production Processes Design, Zarządzanie Przedsiębiorstwem, PTZP, 4, 42-45, 2014.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1643-4773
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.25961/ent.manag.24.03.04