- Autor
- Bieńkowska-Gołasa Wioletta (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie), Gołasa Piotr (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Turystyka filmowa jako element promocji regionu
Film Tourism as an Element of Regional Promotion - Źródło
- Turystyka i Rozwój Regionalny, 2021, vol. 15, s. 5-14, rys., tab., bibliogr. 13 poz.
Journal of Tourism and Regional Development - Tytuł własny numeru
- Kierunki i wyzwania rozwoju regionalnego
- Słowa kluczowe
- Turystyka, Promocja, Promocja usług turystycznych, Przemysł filmowy
Tourism, Promotion, Promotion of tourist services, Film industry - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono wyniki badań odnoszące się do postrzegania przez respondentów turystyki filmowej jako elementu promującego dane miejsca czy regiony. Posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem techniki ankiety według standaryzowanego kwestionariusza. Wyniki przeprowadzonych badań odnoszące się do turystyki filmowej w promocji destynacji turystycznych wskazują na to, iż jest to zjawisko, które należy jeszcze bardziej promować, gdyż niespełna 50% badanych spotkało się z pojęciem turystyki filmowej. (abstrakt oryginalny)
The article presents the results of research relating to the perception of film tourism as a promotional element of a given region or place. A diagnostic survey method using the questionnaire technique according to a standardized questionnaire was used. The results of the study relating to film tourism in the promotion of tourist destinations indicate that it is a phenomena that should be further promoted, as less than 50% of the respon dents encountered the concept of film tourism. (original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Bernat S.: Film i turystyka filmowa a krajobraz. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Prace Komisji Krajobrazu Kulturowego 2016, nr 34.
- Bieńkowska-Gołasa W.: Film tourism in the promotion of selected tourist destinations. Acta Sci. Pol. Oeconomia 2018, 17 (4).
- Florek M.: Determinanty i możliwości promowania regionów. Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny 2001, Rok LXIII, z. 3.
- Jaska E., Werenowska A.: Instrumentarium public relations stosowane w kreowaniu wizerunku jednostek samorządu terytorialnego. [W:] E. Jaska, T. Skoczek (red.): Społeczno-ekonomiczne wymiary współczesnej samorządności, Warszawa 2018.
- Jaska E.: Znaczenie informacji w budowaniu konkurencyjności regionów. Przedsiębiorczość i Zarządzanie 2014, Tom XV, z. 8.
- Kuciński K.: Podstawy teorii regionu ekonomicznego. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1990.
- Oleksiuk A.: Marketing usług turystycznych. Difin, Warszawa 2009.
- Raszkowski A.: Przesłanki promocji miast i regionów. Ekonomiczne Problemy Usług 2010, nr 56.
- Stasiak A.: Turystyka literacka i filmowa. Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, Łódź 2009.
- Sznajder A.: Sztuka promocji, czyli jak najlepiej zaprezentować siebie i swoją firmę. Business Press. Warszawa 1993.
- Tucki A.: Turystyka filmowa - wybrana problematyka badawcza. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Polska. Barometr Regionalny 2016, tom 14, nr 2.
- Wiktor J.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Żemła M., Zawadzki P.: Film-Induced Tourism: Basic Relations Between Films and Tourism from Tourism Destinations Perspective. Ekonomiczne Problemy Turystyki 2014, nr 4 (28)
- Cytowane przez
- ISSN
- 2353-9178
- Język
- pol
- URI / DOI
- http://dx.doi.org/10.22630/TIRR.2021.15.1