- Autor
- Mazurek-Łopacińska Krystyna
- Tytuł
- Wizerunek uczelni wyższej w świetle opinii studentów (na przykładzie Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
The Image of a School of Higher Education on the Example of the Wrocław University of Economics. Student's Opinion - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (4), 2008, nr 33, s. 9-26
- Słowa kluczowe
- Wizerunek przedsiębiorstwa, Szkolnictwo wyższe, Badanie opinii, Studenci
Company image, Higher education, Opinion research, Students - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Podstawą kształtowania relacji uczelni z otoczeniem powinna być spójna koncepcja kształtowania wizerunku związana z jej tożsamością, którą uczelnia wypracowuje w całym okresie swego funkcjonowania. Na tożsamość organizacji wpływają bowiem jej historia, tradycja, misja, kultura, organizacja oraz strategia i styl zachowania. Od tego, jak organizacja zakomunikuje te cechy otoczeniu, zależy skuteczność kształtowania wizerunku, który jest wynikiem postrzegania jej przez różne grupy opinii, tj. kandydatów na studia, studentów, absolwentów, pracodawców, pracowników i sponsorów. Wśród tych grup kluczową rolę odgrywają studenci. Mają oni określone oczekiwania wobec uczelni, gdyż korzystają z jej oferty i mogą ocenić, na ile uczelnia spełnia ich oczekiwania i pozwala na realizację własnych planów i aspiracji.(fragment tekstu)
Selected research outcomes presented in the article show student's opinion on various features of the Wrocław University of Economics. Their opinion was analyzed concentrating on the reasons why somebody choose this particular college. The most important university ranking criteria were: university prestige, education offer, university atmosphere, relations with the environment, public relations actions and university infrastructure, Besides these aspects of image, emotional attachment to the university as well as behavioral aspects expressed through the recommendation disposition of the school to members of the datum group (for example friends or family). Moreover, willingness to make the same school choice was also examined. These conclusion were created in the order to designate the direction of the changes in school offer which are important in shaping image.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1732-0720 - Język
- pol