BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
Tytuł
Wizerunek uczelni wyższej w świetle opinii studentów (na przykładzie Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
The Image of a School of Higher Education on the Example of the Wrocław University of Economics. Student's Opinion
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (4), 2008, nr 33, s. 9-26
Słowa kluczowe
Wizerunek przedsiębiorstwa, Szkolnictwo wyższe, Badanie opinii, Studenci
Company image, Higher education, Opinion research, Students
Uwagi
summ.
Abstrakt
Podstawą kształtowania relacji uczelni z otoczeniem powinna być spójna koncepcja kształtowania wizerunku związana z jej tożsamością, którą uczelnia wypracowuje w całym okresie swego funkcjonowania. Na tożsamość organizacji wpływają bowiem jej historia, tradycja, misja, kultura, organizacja oraz strategia i styl zachowania. Od tego, jak organizacja zakomunikuje te cechy otoczeniu, zależy skuteczność kształtowania wizerunku, który jest wynikiem postrzegania jej przez różne grupy opinii, tj. kandydatów na studia, studentów, absolwentów, pracodawców, pracowników i sponsorów. Wśród tych grup kluczową rolę odgrywają studenci. Mają oni określone oczekiwania wobec uczelni, gdyż korzystają z jej oferty i mogą ocenić, na ile uczelnia spełnia ich oczekiwania i pozwala na realizację własnych planów i aspiracji.(fragment tekstu)

Selected research outcomes presented in the article show student's opinion on various features of the Wrocław University of Economics. Their opinion was analyzed concentrating on the reasons why somebody choose this particular college. The most important university ranking criteria were: university prestige, education offer, university atmosphere, relations with the environment, public relations actions and university infrastructure, Besides these aspects of image, emotional attachment to the university as well as behavioral aspects expressed through the recommendation disposition of the school to members of the datum group (for example friends or family). Moreover, willingness to make the same school choice was also examined. These conclusion were created in the order to designate the direction of the changes in school offer which are important in shaping image.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu