- Autor
- Golik-Górecka Grażyna (Uniwersytet Łódzki)
- Tytuł
- Interfejs marketingowo-finansowy w analizach portfelowych wspomagających strategie marketingowe
The Finance-marketing Interface and Portfolio Analyses Supporting Marketing Strategies - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (4), 2008, nr 33, s. 42-54, bibliogr. 11 poz.
- Słowa kluczowe
- Strategia marketingowa, Metody portfelowe, Analiza strategiczna, Planowanie finansowe
Marketing strategy, Portfolio methods, Strategic analysis, Financial planning - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W literaturze z dziedziny rachunkowości zarządczej, finansów oraz marketingu i informatyki coraz częściej pojawiają się opracowania dotyczące tak strategii marketingowej, finansowej, jak i informatycznej przedsiębiorstwa. Prezentują one powiązane problemy, hierarchiczną i przekrojową spójność między różnymi poziomami zarządzania, ponieważ między nimi zachodzą związki przyczynowo-skutkowe (sprzężenia zwrotne). Synergia tych różnych działań przynosi wymierne wyniki rozwoju przedsiębiorstwa i wzrostu jego wartości. W związku z tym można użyć tu określenia interfejs jako spolszczenia angielskiego słowa interface, które tłumaczone na język polski oznacza styk. Jeżeli można także określić pojęcie "interfejs" jako urządzenie, które pozwala na komunikację z dwoma innymi urządzeniami, to mógłby to być model związków pozwalających również na łączenie marketingu i finansów. Sądzić można, iż lepsze będzie to pierwsze, prostsze tłumaczenie, czyli używanie pojęcia "styk". (fragment tekstu)
The paper tries to show marketing and financial connection of marketing strategy building and implementation. It is a relatively difficult and complex process. This process includes different factors indicating relationships between marketing strategy and a financial one. These relations are most visible in different portfolio analyses which are support marketing strategy.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Garbarski L. (red.), Koszty i efekty działań marketingowych, SGH, Warszawa 2008.
- Golik-Górecka G., Marketing business to business, Difin, Warszawa 2004.
- Gołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001. ^
- Helfert C., Techniki analizy finansowej, PWE, Warszawa 2004.
- Kąkol W., Możliwości integracji analizy strategicznej z procesem planowania finansowego. Zarządzanie finansami firm. Teoria i praktyka, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1200, AE, Wrocław 2008.
- Niestrój R., Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa-Kraków 1999.
- Obłój K., Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007.
- Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2005.
- Sawicki J., Jak mierzyć efekty marketingu, "Marketing i Rynek" 2004 nr 12.
- Show R., Nowe spojrzenie na marketing, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.
- Szychta A., Pomiar wskaźników działalności przedsiębiorstw za pomocą "Tableu de Bord", "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2007 nr 9.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1732-0720 - Język
- pol