- Autor
- Daszkiewicz Magdalena (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Waniowski Paweł (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Relacje z klientami w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw
Customer Relations in Creating Competitive Advantage of Firms - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (4), 2008, nr 33, s. 94-106, bibliogr. 17 poz.
- Słowa kluczowe
- Przewaga konkurencyjna, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Lojalność klientów, Zarządzanie Kontaktami z Klientem
Competitive advantage, Enterprise-customer relationship, Customer loyalty, Customer Relationship Management (CRM) - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule przedstawiono problemy budowania relacji przedsiębiorstwa z klientami jako determinanty pozycji rynkowej przedsiębiorstw. Wyodrębniono także czynniki będące źródłem sukcesu w tych relacjach, omówiono zakres komunikacji z nabywcami i znaczenie kreowania ich lojalności, zwrócono uwagę na rolę wizerunku firm w relacjach z klientami, w tym szczególnie na ich działalność w sferze społecznej. Podsumowaniem rozważań jest opis podstawowych problemów związanych z tworzeniem zintegrowanych systemów zarządzania relacjami z klientami.(fragment tekstu)
The aim of this article was to analyse the influence of customer relations on competitive advantage of firms. The starting point of these considerations is definition of key success factors in communication with clients. The authors describe the scope of activities used in communication with customers. The authors define benefits from shaping the positive corporate image in eyes of customers, paying special attention to the role of corporate image in consumer decisions. In summary of the considerations the authors describe basic problems connected with integrated systems of Customer Relationship Management. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Barber L., Hayday S., Bezan S., From people to profit. The HR link in the service-profit chain, The Institute for Employment Studies 1999, IES Report, 1999.
- Barlow J., Molier C., Reklamacja, czyli prezent. Strategia korzystania z informacji od klienta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
- Budzyński W., Wizerunek firmy, Poltext, Warszawa 2002.
- Dyche J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002.
- Fill Ch., Marketing Communications. contexts, contents and strategies, Prentice Hall, International Edition 1999.
- Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menadżera marketingu, PWN, Warszawa 1998.
- Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
- Jachnis A., Terelak J.F., Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz 1998.
- Kotler Ph., Lee N., Corporate social responsibility, John Wiley & Sons, New Jersey 2005.
- Mazur A.D., Jaworska K., CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Madar, Zabrze 2001.
- Seitel F.P., Public relations w praktyce, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Storbacka K., Lehtinen J.R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.
- Wójcik K., Public relations od A do Z. Wprowadzanie programów PR. Kontrola procesów PR, Placet, Warszawa 1997.
- Wrzosek A., Lojalność klientów, "Profit" 2002 nr 10.
- www.ethicalconsumer.org.
- www.nestle.pl.ne_serwis_reklamacja.asp. '
- Znikomy odsetek firm naprawdę zadowolonych CRM, www.crm.pl, 1.10.2007.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1732-0720 - Język
- pol