BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwankiewicz-Rak Barbara (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Sklepy internetowe - doskonalenie obsługi klientów
E-commerce - Improvement Customer Services
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Marketing : problemy teorii i praktyki marketingu (4), 2008, nr 33, s. 138-150, bibliogr. 18 poz.
Słowa kluczowe
Sklepy internetowe, Handel elektroniczny, Obsługa klienta
Internet shopping, e-commerce, Customer service
Uwagi
summ.
Abstrakt
Handel internetowy, prócz produktów, oferuje klientom specyficzną usługę, która stała się ważną kartą przetargową między handlem tradycyjnym a wirtualnym. Łatwość robienia zakupów, dostęp do wszelkich potrzebnych informacji na temat oferty i warunków sprzedaży przez 24 godziny, niższe ceny, wymiana opinii na temat produktu z innymi klientami, indywidualizacja komunikacji to główne czynniki zachęcające klientów do zakupów internetowych . Wymienionym czynnikom popytowym rozwoju tego handlu odpowiadają znikome bariery wejścia na rynek elektroniczny. Celem artykułu jest zaprezentowanie na tle rozwoju handlu internetowego procesu doskonalenia obsługi klientów dokonujących zakupów przez Internet.(fragment tekstu)

The paper presents growth of e-commerce in Poland in comparison to other countries. It shows e-shops functioning rules and classification criteria. The author also presents commonly used payment methods and protection programmes implemented in order to increase safety of buying and account protection. The paper concludes with an analysis of success factors for e-shops.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Lojalność e-klienta, "Gazeta IT" 2004 nr 9.
  2. Bajdak A. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003.
  3. Czerwieński A., Możliwości i bariery rozwoju handlu detalicznego w Polsce, "Marketing i Rynek" 2001 nr 9.
  4. Drygas P., Polski detaliczny handel internetowy, "Marketing i Rynek" 2005 nr 2.
  5. e-Commerce w Polsce 2005, e-Gospodarka.pl/article/10827/1/39.
  6. eGospodarka.pl, 27.02.2006.
  7. Gregor B., Starszyński M., e-commerce, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz-Łódź 2002.
  8. Jung B. (red.), Media, komunikacja, biznes elektroniczny, Difin, Warszawa 2001.
  9. Jupiter Research, USA 2004 i Europa Zachodnia 2004, za: e-Gospodarka.pl, 1.09.2005.
  10. Jupiter Research, za: e-commerce 2005, raport Money.pl, 2005.
  11. Karwatka T., Jak funkcjonują polskie sklepy internetowe, "Marketing w Praktyce" 2005 nr 1.
  12. Kornacki M., Aukcje internetowe od podstaw. Serwisy aukcyjne w Polsce, "Internet", czerwiec 2006.
  13. Lach M., Dwa światy e-marketingu, "Marketing w Praktyce" 2006 nr 1.
  14. Nowakowski M., Benicewicz-Miazga A., Przeczesywanie sieci, "Marketing w Praktyce" 2006 nr 2.
  15. Petrykowski J., Przydatne narzędzie w e-commerce, "Marketing w Praktyce" 2006 nr 2.
  16. Stańska E., Prawo i płatności w e-handlu, "Marketing w Praktyce" 2005 nr 1.
  17. Szyfter J.P., Public relations w Internecie, Helion, Gliwice 2005.
  18. Weinberger D., Przełomowe trendy na 2006 rok, "Harvard Business Review", luty 2006.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0720
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu