BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kramarz Marzena (Politechnika Śląska)
Tytuł
Logistyczna obsługa klienta w wybranym ogniwie łańcucha dostaw branży motoryzacyjnej
Logistic customer service in an element of supply chain in the motor industry
Źródło
Logistyka i Transport, 2008, nr 2, s. 41-52, rys., tab., bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Logistyka, Łańcuch dostaw, Obsługa klienta, Zamówienia publiczne, Przemysł motoryzacyjny
Logistics, Supply chain, Customer service, Public procurement, Automotive industry
Uwagi
summ.
Abstrakt
kształtowanie, realizacja i ocena więzi międzyorganizacyjnych są punktem wyjścia do usprawniania pojedynczych procesów i całych łańcuchów dostaw. strategia obsługi w oparciu o elastyczność i czas realizacji zamówienia wymaga rozwiązań logistycznych w całym łańcuchu dostaw. Czas w logistycznej obsłudze klienta odnoszony jest przede wszystkim do okresu trwania cyklu realizacji zamówienia. Przyjmuje się, że klienci oczekują jak najkrótszego czasu dostawy, a firmy, budując określone relacje z pozostałymi uczestnikami łańcucha dostaw, starają się spełnić oczekiwania klientów.(abstrakt oryginalny)

Creation, realization and assessment inter - organization relations is starting point to improvement of single processes and whole supply chain. Polish companies have to meet requirements concerning the service of clients. Nowadays, flexibility of a company's logistic system is essential, since it requires from companies the capacity to quickly and efficiently adjust to changing demand and the ability to quickly change the products offered for the market. The cycle of order realization goes through all links of a supply chain, thus it is one of the most fundamental criterion in assessing its efficiency.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bozarth C., Handfield R. B., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, Helion, Gliwice 2007.
  2. Kramarz M., Cykl realizacji zamówienia w łańcuchu dostaw branży motoryzacyjnej - analiza opóźnień, Zeszyty Naukowe Transport, Warszawa 2008.
  3. Rother M., Shook J., Naucz się widzieć. Eliminacja marnotrawstwa poprzez Mapowanie Strumienia Wartości, WCTT, Wrocław 2003.
  4. Rutkowski. K., Zintegrowany łańcuch dostaw. Doświadczenia globalne i polskie, SGH, Warszawa 1998 r.
  5. Wygoda K., Nowoczesne metody i techniki analizy cyklu realizacji zamówienia w wybranym ogniwie łańcucha motoryzacyjnego, Praca magisterska pod kierunkiem M. Kramarz, Zabrze 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1734-2015
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu