BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kozina Andrzej (Cracow University of Economics)
Tytuł
Negotiations 4.0 - Review of Research Areas
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2022, z. 163, s. 283-296, bibliogr. 31 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł 4.0, Rewolucja przemysłowa, Negocjacje
Industry 4.0, Industrial revolution, Negotiations
Uwagi
summ.
Abstrakt
Purpose: to present original concept of the description of the determinants of negotiations stemming from industrial revolution 4.0. Design/methodology/approach: the paper is based on the author's own concept of negotiations description supported by the comparative analysis of selected works by other authors. Findings: the determinants and features of negotiations 4.0. Practical implications: suggestions and recommendations how to conduct negotiations 4.00 processes in managerial practice. Social implications: the paper help to be aware of specific features of negotiations 4.0 and to develop proper attitudes to them, substantially reflecting those features. Originality/value: the paper contains original author's concept which contributes to the performance of managers and other people responsible for conducting negotiations 4.0. (original abstract) (original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Al-Sakran, H. (2014). B2C E-Commerce Fact-Based Negotiation Using Big Data Analytics and Agent-Based Technologies. International Journal of Advanced Computer Science and Applications, Vol. 5, No. 12, pp. 30-37. doi:10.14569/IJACSA.2014.051204.
  2. Big Data - co to jest? (2020). Retrieved from https://integralsolutions.pl/big-data-co-to-jest. 3. Big Data and Pricing Analytics Are Rewriting the Negotiation Rules (2020). Retrieved from: https://www.smartdatacollective.com/big-data-pricing-analytics-rewriting-negotiation-rules/.
  3. Co to jest Big Data. Realne korzyści i zastosowania dla każdego (2020). Retrieved from: https://almine.pl/big-data-definicja-co-to-historia/.
  4. Cooke, K. (2020). How big is your negotiation data? and is your machine learning? https://blog.contractroom.com/data-size-and-machine-learning-big-data.
  5. Fernandes, M. (2016). Agenda negotiations in electronic negotiation support systems: An information systems perspective. Hamburg: Books on Demand GmbH.
  6. Furmanek, W. (2018). Najważniejsze idee czwartej rewolucji przemysłowej. Dydaktyka Informatyki, No. 13, pp. 55-63, doi: 1015584/di2018.13.8.
  7. Georgiadoua, E., Angelopoulosb, S., Drakec, H. (2019). Big Data Analytics and International Negotiations: Sentiment Analysis of Brexit Negotiating Outcomes. International Journal of Information Management, December. Retrieved from: https://doi.org/10.1016/j.ijinfomgt.2019.102048.
  8. Hofmann, T. (2020). Negotiation 4.0: Virtual Negotiations in the age of Social Distancing. Berlin: C4 - Center for Negotiation Quadriga University. Retrieved from: https://negotiation-blog.eu/negotiation-4-0-virtual-negotiations-in-the-age-of-social-distancing/.
  9. Internet, Artificial Intelligence and Blockchain. Abingdon-on-Thames: Routledge.
  10. Johnson, N., Markey-Towler B. (2020). Economics of the Fourth Industrial Revolution.
  11. Jung, S., Krebs, P. (2019). The Essentials of Contract Negotiation. Berlin: Springer.
  12. Kersten, G.E., Lai, H. (2007). Negotiation Support and E-negotiation Systems: An Overview. Group Decision and Negotiation, Vol. 16, No. 6, pp. 553-586, doi: 10.1007/s10726-007-9095-5.
  13. Kozina, A. (2018). Zasady negocjacji. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
  14. Kozina, A. (2020). Negocjacje zdeterminowane dużą ilością danych. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, No. 2, pp. 79-91.
  15. Lewicki, R.J., Barry, B., Saunders, D.M. (2018). Zasady negocjacji. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
  16. Masłoń-Oracz, A., Pietrzak, M. (2022). Czynniki sukcesu negocjacji zdalnych. Studia i Materiały Kolegium Zarządzania i Finansów, Vol. 184, pp. 79-87.
  17. Mayer-Schonberger, V., Cukier, K. (2014). Big Data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie. Warszawa: MT Biznes.
  18. Novotny, W. (2017). The Master Negotiator: Negotiation 4.0: How to Win Every Negotiation. Independently Published. Retrieved form: https://www.amazon.com/Master-Negotiator-Negotiation-every-negotiation/dp/1973366193.
  19. Rockmann, K.W., Langfred, C.W., Cronin, M.A. (2020). Negotiation: Moving From Conflict to Agreement. Thousand Oaks: Sage Publications Inc.
  20. Rymarczyk, J. (2021). The Impact of Industrial Revolution 4.0 on International Trade. Entrepreneurial Business & Economic Review, Vol. 9, No. 1, pp. 105-117.
  21. Schwab, K. (2018). Czwarta rewolucja przemysłowa. Warszawa: Studio Emka.
  22. Shonk, K. (2020). Online Negotiation in a Time of Social Distance, https://www.pon.harvard.edu/daily/negotiation-skills-daily/online-negotiation-in-a-time-of-social-distance.
  23. Skinner, C. (2018). Cyfrowi ludzie. Nasza czwarta rewolucja. Warszawa: Wydawnictwo Poltext.
  24. Sobieraj, J. (2018). Rewolucja przemysłowa 4.0. Radom: Instytut Technologii Eksploatacji.
  25. Spöttl, G., Windelband, L. (2021). The 4th Industrial Revolution - Its Impact on Vocational Skills. Journal of Education and Work, Vol. 34, No. 1, pp. 29-52.
  26. Stephenson, D. (2020). Big Data, nauka o danych i AI bez tajemnic. Gliwice: Helion.
  27. Tabakow, M., Korczak, J., Franczyk, B. (2014). Big Data - definicje, wyzwania i technologie informatyczne. Informatyka Ekonomiczna (Business Informatics), No. 1(31), pp. 138-153, doi:10.15611/ie.2014.1.12.
  28. Thompson, L. (2013). The Truth About Negotiations. New Jersey: FT Press.
  29. Why Big Data Must Be Used in B2B Negotiation (2020). Retrieved from: https://www.b2bnn.com/2017/07/big-data-must-used-b2b-negotiation/.
  30. Wieczorek, P. (2018). Czwarta rewolucja przemysłowa. Kontrola Państwowa, No. 3, pp. 89-115.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2022.163.17
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu