BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lorenc Dorota (University of Bielsko-Biała)
Tytuł
The Impact of the Covid-19 Pandemic on Hotel Management
Źródło
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska, 2022, z. 163, s. 357-364, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Hotelarstwo, Turystyka, COVID-19, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie turystyką
Hotel industry, Tourism, COVID-19, Enterprise management, Tourism management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Purpose: The purpose of this paper is to present the impact of COVID-19 pandemic on hotel management. Design/methodology/approach: The research methods used in this paper is the single case study supplemented by the author's observations and experience. The author uses also the analysis of tourism reports and statistics. Findings: Due to the pandemic, hotel managers had to meet more and more requirements without receiving the substantial help in operations. Research limitations/implications: This research can be developed by conducting more qualitative research and to prepare the full list of good and bad practices in hotel management while the pandemic. Practical implications: This research can be the starting point for hotel managers to prepare the good practice catalogue on how to work in a crisis situation. Originality/value: The paper shows few aspects of hotel management during the pandemic. It is addressed to the business practitioners as well as to the scholars in order to develop the knowledge about the phenomenon.(original abstract)
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Abbas, J., Mubeen, R., Iorember, P.T., Raza, S., Mamirkulova, G. (2021). Exploring the impact of COVID-19 on tourism: transformational potential and implications for a sustainable recovery of the travel and leisure industry. Current Research in Behavioral Sciences, 2.
  2. Anderson, R.M., Heesterbreek, H., Klinkenberg, D., Hollingsworth T.D. (2020). How will country-based mitigation measures influence course of the COVID-19 epidemic? The Lancet, Vol. 395, Iss. 10228, pp. 931-934.
  3. Cró, S., Martins, A.M. (2017). Struktural breaks in international tourism demand: Are they caused by crises or disasters? Tourism Management, 63, pp. 3-9.
  4. Danilewicz, D. (2020). Wyzwania zarządzania w branży hotelarskiej w obliczu zmian społecznych i technologicznych. In: Wyzwania społeczne i technologiczne a nowe trendy w zarządzaniu współczesnymi organizacjiami (pp. 313-325). Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Głównej Handlowej.
  5. Emmerson Evaluation (2022). Rynek hoteli oraz condohoteli w Polsce. Warszawa.
  6. Grzegorczyk, W. (2015). Studium przypadku jako metoda badawcza i dydaktyczna w naukach o zarządzaniu. In: W. Grzegorczyk (Ed.), Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków (pp. 9-16). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
  7. Jaremen, D.E., Nawrocka, E. (2012). Zmiany w zarządzaniu hotelami w okresie kryzysu ekonomicznego. International Journal of Management and Economics, 35, pp. 76-91.
  8. Kubicki, M. (1998). Organizacja i technika pracy w hotelarstwie. Warszawa: Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie.
  9. Lows, E., Prideaux, B., Chon, K. (2007). Crisis Management in Tourism. Oxon: CABI.
  10. Nogalski, B., Marcinkiewicz, H. (2004). Zarządzanie antykryzysowe przedsiębiorstwem. Warszawa: Difin.
  11. UNWTO, United Nations World Tourism Organization (2008). International Recommendations for Tourism Statistics 2008. New York: United Nations Publication.
  12. UNWTO, United Nations World Tourism Organization (2022). International Tourism and COVID-19. Retrieved from https://www.unwto.org/tourism-data/international-tourism-and-covid-19, 30.09.2022.
  13. WHO, World Health Organization, Breaking: We have therefore made the assessment that COVID-19 can be characterized as a pandemic, 11.03.2020, Retrieved from https://web.archive.org/web/20200312090756if_/https://twitter.com/WHO/status/1237777021742338049?s=20, 24.05.2022.
  14. Wszendybył-Skulska, E. (2011). Istota zarządzania wiedzą w hotelarstwie. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 68, pp. 763-770.
  15. Yin, R.K. (2003a). Case Study Research. Design and Methods. Thousands Oaks: Sage Publications.
  16. Yin, R.K. (2003b). Applications of Cse Study Research. Thousands Oaks: Sage Publications.
  17. Zanei, M.E. (2013). The Impacts of Tourism Industry on Host Community. European Journal of Tourism Hospitality and Research, Vol. 1, No. 2, pp. 12-21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1641-3466
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.29119/1641-3466.2022.163.21
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu