- Autor
- Stańczyk Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
- Tytuł
- Problem praktyczny biznesu
THE Practical Problem Of Business - Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (12), 2008, nr 26, s. 122-138, przypisy
- Słowa kluczowe
- Szkolenia, Działalność gospodarcza, Negocjacje
Training, Business activity, Negotiations - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Biznes jest działalnością praktyczną. Od strony prakseologicznej można opisać tę aktywność jako formułowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych. Aktywność ta jest konceptualnie wspierana przez system szkolnictwa wyższego, średniego zawodowego, przez różne formy szkoleń. Jak znaczna jest aktywność szkoleniowa w działalności firmy, dobrze ilustruje uwaga jednego z menedżerów: "Kiedy dowiaduję się, ile pieniędzy przeznaczamy w firmie na szkolenia - powiedział dyrektor firmy chemicznej - zastanawiam się, czy prowadzimy tu produkcję, czy też college". Miliony ludzi uczestniczą w jakichś formach szkoleń, począwszy od tych, którzy wcześniej przerwali naukę czy bezrobotnych, do absolwentów wyższych uczelni i kadry kierowniczej wysokiego szczebla. Pracodawcy przeznaczają 30 mld dolarów rocznie na organizowanie szkoleń i dodatkowo ok. 180 mld na mniej sformalizowane przygotowanie pracowników do wykonywania zadań.(fragment tekstu)
Summing up, at knowledge offered as business conceptual support, we can look through the prism of rational criteria of practical directives. Directive is the answer to the practical problem, therefore it should take into consideration all parts of the practical problem. Directive is some alpha structure which should be incentives structure causing proper actions in the same time. That condition can be complied if in the structure of practical problem, the dimension (aspect) of the fundamental description is taken into consideration.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- D.P. Schultz, S.E. Schultz, Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 204.
- E. Leniewicz, Dyrektywy praktyczne - konstrukcja i uzasadnianie, PWN, Warszawa 1971, s. 21.
- T. Tomaszewski, O wiedzy psychologicznej użytecznej praktycznie, "Prakseologia" 1967 nr 28, s. 228.
- W. Gasparski, Projektoznawstwo. Elementy wiedzy o projektowaniu, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 1988, s. 156.
- T. Gruszecki, Współczesne teorie przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 151.
- R. Wawrzyńczak, O pewnym modelu działania i dwu jego aplikacjach, Ossolineum, Warszawa 1985, s. 77.
- J. Pfeffer, R.I. Sutton, Wiedza a działanie. Wykorzystanie przeszkody zasobów wiedzy w organizacji, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2002, s. 18 i 19.
- R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998, s. 545
- T. Witkowski, S. Chełpa, Psychologia konfliktów, Wydawnictwo Unus, Wałbrzych 1999, s. 150.
- J.R. Searle, Umysł, mózg i nauka, PWN, Warszawa 1995, s. 15.
- N. Malcolm, Behawioryzm jako filozofia psychologii, [w:] Behawioryzm i fenomenologia, red. T.W. Wann, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002, s. 172.
- C.R. Rogers, W stronę nauki o sobie, [w:] Behawioryzm i fenomenologia, red. T.W. Wann, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2002, s. 135
- M. Holstein-Beck, Menedżer poszukiwany, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2001.
- W. Patryas, Interpretacja karnistyczna. Studium metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Poznań 1988, s. 14
- G.H. Wright, Norm and Action. Logical Ingury, Routledge and Kogan, New york 1963, s. 39.
- G. Rejman, Teorie i formy winy w prawie karnym, PWN, Warszawa 1980, s. 11.
- W. Mącior, O finalizmie w prawie karnym, "Państwo i Prawo" 1971 nr 6, s. 977.
- S.P. Robbins, D.A. DeCenzo, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 323 i nast.
- F.C. Ikle, How Nations Negotiate, Harper, New york 1964, s. 34.
- S.B. Bacharach, E.J. Lawler, Power and Politics in Organizations. The Social Psychology of Conflict, Coalitions and Bargaining, Jossey-Bass Inc, San Francisco 1980, s. 180.
- D. Pruit, Negotiation Behavior, Academic Press, New york 1981.
- J. Kmita, Wykłady z logiki i metodologii nauk, PWN, Warszawa 1977, s. 207.
- A. Pałubicka, Kulturowy wymiar świata obiektywnego, Wydawnictwo Nakom, Poznań 1991, s. 10.
- J.W. Salacuse, Negocjacje na rynkach międzynarodowych, PWE, Warszawa 1994, s. 61-62.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
1426-0689 - Język
- pol