BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Antczak Zbigniew
Tytuł
Recenzja publikacji: W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Zarządzanie zaufaniem w organizacjach Wirtualnych.
Źródło
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (12), 2008, nr 26, s. 261-263, przypisy
Słowa kluczowe
Recenzja, Zarządzanie, Zarządzanie zaufaniem
Review, Management, Trust management
Grudzewski W., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.,
Abstrakt
Pojęcie zaufania w swoim otoczeniu ma wiele bardzo obszernych i złożonych terminów (wywodzących się z szeregu nauk społecznych czy też mających już naturę/przydomek interdyscyplinarności), jak np.: kapitał społeczny, życzliwość, uczciwość, kompetencje, ryzyko/gra, przechodniość zaufania, kultura zaufania, percepcja zaufania, stopniowalność zaufania (ogólne, szczegółowe, słabe, przeciętne, silne), wiedza, identyfikacja, dobra wola, wiara, wiarygodność, redukcja niepewności, zadowolenie, cynizm, różnorodność kulturowa, renoma, zachowanie, zdolności, możliwości, przewidywalność, więzi relacyjne, odpowiedzialność, nieszkodliwość, skuteczność, sprawność, solidność itd. Wskazać należy na istnienie istotnego problemu natury metodologicznej z uporządkowaniem złożonych relacji między pojęciami, które funkcjonują niejako wokół zaufania, a samym terminem zaufania. W każdym razie nie uczynili tego autorzy publikacji.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. "Bratnicki M. (red.), Strużyna J. (red.) (2001), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-3192
1426-0689
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu