- Autor
- Antczak Zbigniew
- Tytuł
- Recenzja publikacji: W.M. Grudzewski, I.K. Hejduk, A. Sankowska, M. Wańtuchowicz, Zarządzanie zaufaniem w organizacjach Wirtualnych.
- Źródło
- Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Nauki Humanistyczne (12), 2008, nr 26, s. 261-263, przypisy
- Słowa kluczowe
- Recenzja, Zarządzanie, Zarządzanie zaufaniem
Review, Management, Trust management - Grudzewski W., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M.,
- Abstrakt
- Pojęcie zaufania w swoim otoczeniu ma wiele bardzo obszernych i złożonych terminów (wywodzących się z szeregu nauk społecznych czy też mających już naturę/przydomek interdyscyplinarności), jak np.: kapitał społeczny, życzliwość, uczciwość, kompetencje, ryzyko/gra, przechodniość zaufania, kultura zaufania, percepcja zaufania, stopniowalność zaufania (ogólne, szczegółowe, słabe, przeciętne, silne), wiedza, identyfikacja, dobra wola, wiara, wiarygodność, redukcja niepewności, zadowolenie, cynizm, różnorodność kulturowa, renoma, zachowanie, zdolności, możliwości, przewidywalność, więzi relacyjne, odpowiedzialność, nieszkodliwość, skuteczność, sprawność, solidność itd. Wskazać należy na istnienie istotnego problemu natury metodologicznej z uporządkowaniem złożonych relacji między pojęciami, które funkcjonują niejako wokół zaufania, a samym terminem zaufania. W każdym razie nie uczynili tego autorzy publikacji.(fragment tekstu)
- Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- "Bratnicki M. (red.), Strużyna J. (red.) (2001), Przedsiębiorczość i kapitał intelektualny, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice
- Cytowane przez
- ISSN
- 1899-3192
1426-0689 - Język
- pol