BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stasiak Andrzej (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Book Review: "Encyclopedia of Tourism Management and Marketing" (Edited by Dimitrios Buhalis)
Źródło
Folia Turistica / Akademia Wychowania Fizycznego im. B. Czecha w Krakowie, 2023, nr 60, s. 211-214, fot.
Tytuł własny numeru
Tourism Policy: International and Global Perspective
Słowa kluczowe
Zarządzanie turystyką, Turystyka, Encyklopedia, Recenzja
Tourism management, Tourism, Encyclopedia, Review
Uwagi
summ.
Abstrakt
In August 2022, Edward Elgar Publishing House published "The Encyclopedia of Tourism Management and Marketing". The editor of this monumental, four-volume book is Professor Dimitrios Buhalis (Bournemouth University Business School, UK, The Hong Kong Polytechnic University, Hong Kong SAR, China), and authors of individual entries included 1,500 scholars from 80 countries from all over the world. The following figures show the impressive scale of this undertaking, which took two years to complete: 4 volumes, 1,250 entries, 3,526 pages, over 2 million words. According to the editor, it is the largest ontology of tourism management and marketing that has ever been compiled. The Encyclopedia was published both in traditional paper form (ISBN: 978 180037 747 9) and in an online version: as an e-book (eISBN 9781800377486), and it was also placed on the website of the publishing house (http://dx.doi.org/10.4337/9781800377486). (fragment of text)
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-3888
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.5604/01.3001.0053.7487
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu