- Autor
- Wolanin-Jarosz Elżbieta (Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna w Jarosławiu)
- Tytuł
- Proces budowania relacji ze studentami przez szkoły wyższe
The Process of Building Relationships With Students by Higher Schools - Źródło
- Współczesne problemy zarządzania, 2022, vol 10, nr 1(20), s. 17-27, tab., bibliogr. 14 poz.
Contemporary Management Problems - Słowa kluczowe
- Szkolnictwo wyższe, Studenci, Marketing, Strategia marketingowa, Marketing relacji
Higher education, Students, Marketing, Marketing strategy, Relationship marketing - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W opracowaniu przedstawiono proces budowania pozytywnych relacji uczelni ze studentami. Opiera się on na kilku głównych elementach: zaufaniu, jakości, satysfakcji, budowaniu wartości i zaangażowaniu. Zastosowanie strategii marketingowej (opartej na modelu 7P), uwzględniającej przedstawiony w artykule proces z pewnością przyczyni się do umocnienia pozycji uczelni na współczesnym rynku edukacyjnym.(abstrakt oryginalny)
This study presents the process of building positive relations between universities and students. It is based on several main elements: trust, quality, satisfaction, value creation and commitment. The use of a marketing strategy (based on the 7xP model) taking into account the process presented in the article will certainly contribute to strengthening the position of the university on the modern educational market.(original abstract) - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Amstrong, M. J. (2003). Students as Clients: A Professional Services Model for Business Education. Academy of Management Learning & Education, 2(4), 371-374. https://doi.org/10.5465/amle.2003.11901964
- Drapińska, A. (2011). Zarządzanie relacjami na rynku usług edukacyjnych szkół wyższych. Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Gremler, D. D., Gwinner, K. P., Brown, S. W. (2009). Generating positive word-of-mouth communication through customer-employee relationships. International Journal of Service Industry Management, 12(1) 44-59.
- Grönroos, Ch. (2004). The relationship marketing process: communication, interaction, dialogue, value. Journal of Business & Industrial Marketing, 19(2), 99-113. https://doi.org/10.1108/08858620410523981
- Hill, N., Alexander, J. (2003). Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Oficyna Ekonomiczna.
- Ivy, J. (2008). A new higher education marketing mix: the 7Ps for MBA marketing. International Journal of Educational Management, 22(4), 288-299. https://doi.org/10.1108/09513540810875635
- Neal, W. D. (2001). Satisfaction is nice, but value drives loyalty. Marketing Research, 11(1), 20-23.
- Rauschnabel, P. A., Krey, N., Babin, B. J., Ivens, B. S. (2016). Brand management in higher education: The University Brand Personality Scale. Journal of Business Research, 69(8), 3077-3086. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.01.023
- Sarkane, G., Sloka B. (2015). Factors Influencing the Choice of Higher Education Establishment for Marketing Strategies of Higher Education. Economics and Business, 27(1), 76-80.
- Słownik języka polskiego. (2022). PWN. www.sjp.pwn.pl (dostęp: 07.05.2022).
- Stach, P., Bąk, J. (2009). Na ścieżkach zadowolenia i lojalności - poszukiwanie modelu w kontekście uczelni. Marketing i Rynek, 6, 20-25.
- Suropek, P. (2018). Marketing szkół wyższych - analiza literatury. Zeszyty Naukowe Gdańskiej Szkoły Wyższej, 20(3), 91-98. https://doi.org/10.24426/zngsw.v20i3.138
- Thomas, J., Gupta, R. K. (2005). Marketing Theory and Practice: Evolving Through Turbulent Times. Global Business Review, 6(1), 95-112. https://doi.org/10.1177/097215090500600107
- Waśkowski, Z., Jasiulewicz, A. (2015). Innowacje marketingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej uczelni wyższych. Marketing Instytucji Naukowych i Badawczych, 18(4), 97-114.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2720-1627
- Język
- pol
- URI / DOI
- https://doi.org/10.52934/wpz.172