BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Marketingowa koncepcja zachowania konsumenta na rynku turystycznym
Marketing Concept of Consumer Behaviour on Tourist Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 679, s. 83-86, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna
Słowa kluczowe
Turystyka, Zachowania konsumenta, Psychologia konsumenta, Marketing turystyczny, Segmentacja rynku
Tourism, Consumer behaviour, Consumer psychology, Tourism marketing, Market segmentation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu są klienci przedsiębiorstw turystycznych: kim są, co ich motywuje do zakupu usług turystycznych i jak ten zakup przebiega.

A tourist firm functioning on the basis of marketing orientation must know the market, the buyers, the market division and its own competitors. The following article deals with consumer behavioural studies, whose individual stages follow the four stages of tourist services purchase: a) need realization; b) identification of possible ways of meeting the need; c) evaluation of choice possibilities; d) purchase and its evoluation. The final part of the article includes six valuable and universal principles of approach to consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Nowakowska A.: Podstawy marketingu turystycznego. Kraków: Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1992.
  2. Funkcjonowanie tynku usług w Polsce. Red. J. Olearnik. Wrocław: Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu 1986 nr 355.
  3. Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W ..Marketing. Warszawa: PWE 1992.
  4. Kall J.: Co trzeba wiedzieć o klientach. "Businessman Magazine" 1992 nr 1.
  5. Strategie w biznesie. Red. K. Sedlak. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu 1993.
  6. Wiszniewski E.: Ekonomika konsumpcji. Warszawa: PWN 1977.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu