BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jaremen Daria
Tytuł
Uwarunkowania marketingowej strategii cen w przedsiębiorstwie turystycznym
The Factors Conditioning the Forming of the Marketing Price Strategy in Tourist Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1994, nr 679, s. 79-82, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka lokalna i regionalna
Słowa kluczowe
Turystyka, Marketing turystyczny, Strategia marketingowa, Strategia cen, Segmentacja rynku
Tourism, Tourism marketing, Marketing strategy, Pricing strategies, Market segmentation
Uwagi
summ.
Abstrakt
W wysoce konkurencyjnym otoczeniu jakie obecnie jest na rynku usług turystycznych w Polsce (ponad 4,5 tys. biur podróży), cena staje się jednym z podstawowych elementów strategii marketingowej przedsiębiorstwa turystycznego. Autorka przeanalizowała strategię kształtowania cen i jej różnorodne uwarunkowania.

The above article discusses the factors conditioning the forming of the marketing price strategy in tourist enterprise. In the process of price formation the enterprise has to consider many aspects such as: strategic goals, demand level within the chosen consumer groups, consumers' reaction towards the fixed price level, the cost of tourist product, other marketing instruments and competitive prices. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hunziker W., Krapf K.: Grundniss der allgemeinen Fremdenverkehrselhre. Zurich-St. Gallen 1942.
  2. Kornak A., Montygierd-Łoyba M.: Ekonomika turystyki. Warszawa-Wrocław: PWN 1985.
  3. Łuczak M.: Bułgaria w Tunezji. "Wprost" 1993, nr 21.
  4. Turkowski M.: Cudzoziemcy mają się czemu dziwić. "Życie Gospodarcze" 1990, nr 26.
  5. Turkowski M.: Hotelarstwo. Elementy marketingu. Warszawa: PWE 1993.
  6. Śliwa J.: Ceny w zarządzaniu produkcją i tynkiem. Warszawa: PWE 1987.
  7. Ustawa o cenach z dn. 26 lutego 1982 r. Dz. U. 1982, nr 7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu