BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Styś Aniela
Tytuł
Strategia marketingowa a sprawność i skuteczność działania firmy
Marketing Strategy vs Efficiency and Effectiveness of a Firm Activity
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (2), 1995, nr 712, s. 9-14
Tytuł własny numeru
Problemy teorii i praktyki marketingu
Słowa kluczowe
Zarządzanie marketingowe, Strategia marketingowa, Marketing-mix, Efektywność przedsiębiorstwa, Pozycja przedsiębiorstwa na rynku, Globalizacja gospodarki
Marketing management, Marketing strategy, Marketing-mix, Enterprise effectiveness, Business strength, Economic globalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Istota strategii marketingowej sprowadza się do łączenia możliwości organizacji (jej umiejętności i zasobów), szans i zagrożeń wynikających z otoczenia oraz potrzeb rynku. Algorytm strategii zarządzania marketingowego wskazuje pięć podstawowych etapów działania. Autorka omówiła krótko te etapy.

The article is devoted to strategic marketing in the context of the effectiveness and efficiency of the firm's activity. An essence of the marketing strategy consists in the combination of the organization's capabilities, so its skills and resources, changes and hazards of the environment, and the needs of the market. The strategic marketing includes three aspects: generating strategical options in sense of precisely defined aims of activities, change of strategical options as a wazy exploiting the firm's advantages and overcoming its disadvantages, selection the preferred strategy, which would make possible to find firm's advantages in the environment or trend to get the supremancy over competitors.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J.: Globalizacja rynku a strategia konkurowania. [w:] Problemy teorii wymiany. Kraków: AE 1993.
  2. Drucker P.: Skuteczne zarządzanie. Warszawa: PWN 1976.
  3. Obłój K.: Strategia sukcesu firmy. Warszawa: PWE 1994.
  4. Styś A.: Marketing - niektóre aspekty efektywności. "Wrocławski Biuletyn Gospodarczy" Wrocław 1993.
  5. Wilson R.M.S., Gilligan C., Pearson D.J.: Strategic marketing management. Planning, implementation and control. London: Butterworth-Heinemann 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu