BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwankiewicz-Rak Barbara
Tytuł
Narzędzia marketingu w organizacji non-profit
Tools of Marketing of Non-Profit Organizations
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (2), 1995, nr 712, s. 63-70
Tytuł własny numeru
Problemy teorii i praktyki marketingu
Słowa kluczowe
Usługi, Usługi społeczne niematerialne, Organizacje non-profit, Marketing usług, Marketing idei
Services, Non-material social services, Non-profit organisations, Service marketing, Ideas marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie głównych zasad postępowania marketingowego ze wskazaniem zastosowania podstawowych narzędzi marketingowych w firmach, dla których głównym celem działania nie jest zysk. Autor przedstawił działania takich organizacji związanych z formułowaniem produktu, jego ceną, dystrybucją i promocją.

This paper shows that non-profit organizations have four major marketing tools that can be controlled in order to arrive at their marketing strategy. There are the product/service, price, place - distribution, promotion. They formed marketing - mix.
An effective marketing strategy of non-profit organizations makes the firms to answer questions such as:
- what should the product/service range be?
- what is the best practicing/policy?
- how should the product/service be distributed?
- how should the product/service be sold and promoted?(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cooper P.D., McIlvain G.E.: Factors Influencing Marketing's Ability to Assist Non-profit Organizations. [w:] P. Kotler, O. Ferrel, Ch. Lamb: Cases and Readings for Marketing for Non-profit Organizations. Englewood-Cliffs: Prentice Hall 1983, s. 10-17.
  2. Hanngan T.: Marketing for the Non-profit Sector. London: The Macmillan Press Ltd. 1992, s. 128.
  3. Iwankiewicz-Rak B.: Organizacje non profit - szansa dla usług społecznych. "Praca i Zabezpieczenie Społeczne". PWE Warszawa 1993 nr 12, s. 37-41.
  4. Iwankiewicz-Rak B.: Usługi społeczne w Polsce w okresie transformacji systemowej. Synteza pracy badawczej, realizowanej pod kierunkiem A. Styś. Wrocław: IHiU AE 1994 (maszynopis powielony).
  5. Kotler P., Levy S.J.: Broadening the Concept of Marketing. "Journal of Marketing" Jan. 1969, s. 10-15.
  6. Kotler P., Levy S.J.: Concepts for Effective Marketing Management in Nonbusiness Organizations. "Journal of Marketing" Jan. 1969, s. 10-15.
  7. Kotler P.: Marketing for Non-profit Organization. Englewood Cliffs: Prentice Hall 1982, s. 482.
  8. Lamb C.W., Crompton J.L.: Distributing Public Services: A Strategic Approach. [w:] P. Kotler, O. Ferrel, Ch. Lamb, Cases and Readings for Marketing for Non-profit Organizations. Englewood-Cliffs: Prentice Hall 1983, s. 10-17.98.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu