BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Adamek Jacek
Tytuł
Odbiorcy sprawozdań finansowych firm w gospodarce rynkowej
The Receivers of Financial Reports of Companies in Mmarket Economy
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1993, nr 661, s. 68-72
Tytuł własny numeru
Finanse. Rynek i konsumpcja. Studia regionalne. Zagrożenia społeczne
Słowa kluczowe
Sprawozdanie finansowe, Rachunkowość zarządcza, Rachunkowość
Financial statements, Management accounting, Accounting
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wprowadzając nowe zasady rachunkowości w 1991 roku określono ściśle wymagania, jakim powinny odpowiadać sprawozdania finansowe, aby mogły zaspokoić potrzeby informacyjne odbiorców tych sprawozdań, których grupy ustalił Międzynarodowy Komitet Standardów Rachunkowości. Autor porównał liczbę odbiorców tych sprawozdań w gospodarce planowej i rynkowej.

The economic changes in Poland brought the necessity of adaptation of the financial reports to western models. Increasing demand for financial information is the function of numbers of its receivers. The main subjects of this report are just the receivers of financial reports, their kinds and forms of their information preferences. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Cebrowska T.: Informacyjne funkcje sprawozdawczości. W: Rachunkowość. Wrocław: AE 1990. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 532.
  2. Kwasiborski A.: Rachunkowość w krajach zachodnich. Wybrane zagadnienia. Materiały akcji edukacyjnej "Nowe zasady rachunkowości". Warszawa 1990.
  3. Mueller G.: Accounting an International Perspective. Homewood, Ill.: Irwin 1987.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu