- Autor
- Białaszczyk Urszula, Kujawiński Jerzy
- Tytuł
- Ocena warunków działania przedsiębiorstw usługowych
Evaluation of Action Conditions in Service Enterprises - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1993, nr 661, s. 165-174
- Tytuł własny numeru
- Finanse. Rynek i konsumpcja. Studia regionalne. Zagrożenia społeczne
- Słowa kluczowe
- Usługi, Przedsiębiorstwo usługowe, Rynek usług, Marketing usług
Services, Service enterprise, Services market, Service marketing - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- W artykule zaprezentowano niektóre wyniki badań w przedsiębiorstwach usługowych w kwietniu i maju 1991 roku. W podsumowaniu autorzy stwierdzają, że aktywność rynkowa przedsiębiorstw usługowych jest kształtowana przez trzy grupy czynników: ogólnoekonomiczne, instytucjonalne i wewnętrzne. Najsilniej oddziaływują czynniki ogólnoekonomiczne, a mimo to zaledwie niecałe 8 procent przedsiębiorstw ponosi wydatki na badania rynkowe.
The paper attempts to identify the relation of subjects rendering services towards the existing and the real possibilities of activation, and defining conditions of the market activity of economic subjects. Factors limiting the development of services have also been stated. The market activity is influenced by such factors as: general-economic, institutional, internal. The analysis of factors determining market activity of services enterprises reveals homogeneity of evaluation of the market economy conditions in particular types of enterprises, and domination of generaleconomic conditions over those functional and internal ones. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol