BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Muszyńska Władysława
Tytuł
Proces segmentacji rynku (na przykładzie rynku wód mineralnych w Polsce)
The Process of Market Segmentation (the Example of the Mineral Waters Market in Poland)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1993, nr 661, s. 156-164
Tytuł własny numeru
Finanse. Rynek i konsumpcja. Studia regionalne. Zagrożenia społeczne
Słowa kluczowe
Rynek, Segmentacja rynku, Analiza rynku, Marketing
Market, Market segmentation, Market analysis, Marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem opracowania jest wskazanie procedury segmentacji zastosowanej do rozpoznania rynku wód mineralnych. Przykładową segmentację rynku konsumentów dokonano na podstawie następującej procedury: 1.Określono normy zapotrzebowania dziennego człowieka na wodę pitną, 2.Scharakteryzowano segment rynku wody mineralnej butelkowanej, 3.Wyodrębniono segmenty nabywców wg kryteriów ogólnych (demograficznego, wykształcenia, ekonomicznego i regionalnego).

The proper segmentation of market is the primary condition of effective applying of marketing strategy in enterprises. The market research and its segmentation enable them assign the area of activity and the choice of destination market. The process of market segmentation requires a wide knowledge aboutbuyers' behaviours and the ability to use and choose segmentation criteria. On the example of mineral waters, the article shows the procedure of market segmentation with the use of secondary sources of information (published by GUS - Central Statistical Office), and sources (own opinion polls). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Garbarski L., Rutkowski J., Wrzosek W.: Marketing. Warszawa: PWE 1992.
  2. Hingston P.: Wielka księga marketingu. Kraków: SIGNUM 1992.
  3. Karcz K.: Międzynarodowe porównania konsumpcji - Podstawa decyzji makro- i mikroekonomicznych. Monografie i Syntezy nr 69, Warszawa: IRiK 1992.
  4. Kędzior Z.: Gospodarstwo domowe - podmiot gospodarujący. Monografie i Syntezy nr 70, Warszawa: Instytut Rynku i Konsumpcji 1992.
  5. Kramer J., Kędzior Z.: Synteza wyników badań nad programem RP III39 "Zmiany w strukturze konsumpcji 1986-1990". Katowice: AE 1991 (materiał powielony).
  6. Muszyńska W.: Rynek wód mineralnych w Polsce. Wrocław: AE 1992 (maszynopis).
  7. Rutkowski J., Wrzosek W.: Strategia marketingowa. Warszawa: PWE 1985.
  8. Światowy G.: Rynkowe uwarunkowania zachowań konsumpcyjnych gospodarstw domowych. Prace Naukowe AE nr 482, Wrocław 1990.
  9. Zróżnicowania konsumpcji w Polsce w warunkach przemian rynku. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Prace Naukowe AE nr 593, Wrocław 1991.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu