BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mruk Henryk
Tytuł
Współczesne koncepcje i badania marketingowe
Źródło
Zeszyty Fundacji Własności Prywatnej, 1996, nr 7, s. 12-16, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Społeczna rola marketingu, Marketing-mix, Marketing konsumencki, Badania marketingowe, Komunikowanie marketingowe
Marketing strategy, Social role of marketing, Marketing-mix, Consumer Marketing, Marketing research, Marketing communication
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest koncepcja marketingu społecznego i związana z nią koncepcja 4C w odniesieniu do marketingu-mix. W koncepcji tej mówi się o strategiach marketingowych firmy w odniesieniu do: wartości dla klienta, kosztów, wygody nabycia oraz komunikacji (customer value, cost, convienience, communication). Strategia wartości dla klienta zastąpiła strategię produktu, strategia kosztów nastawiona jest na satysfakcjonowanie konsumenta poprzez oferowanie mu korzyści dodatkowych, wygoda nabycia to stworzenie oczekiwanych przez klienta najdogodniejszych warunków zakupu, komunikacja - to forma dialogu z klientem zmierzająca do zaspokojenia jego konkretnych oczekiwań, a nie narzucanie mu produktu. W ramach komunikacji istotne jest dokładne rozpoznanie jego potrzeb - autor omawia metody ich badania takie jak: wywiad zogniskowany, pogłębiony, wizyty u klientów.
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1233-5762
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu