BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bednarz Leszek
Tytuł
Koordynacja sfery marketingowej i wykonawczej w warunkach zmienności popytu
Coordination of Marketing and Manufacturing Under Changeable Demand Conditions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (1), 1995, nr 703, s. 99-105, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie w warunkach zmian
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Planowanie produkcji, Planowanie marketingowe, Komputerowo Zintegrowane Wytwarzanie
Enterprise management, Production planning, Marketing planning, Computer Integrated Manufacturing (CIM)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano arkusz planistyczny, jako skuteczny instrument operatywnej koordynacji sfery marketingowej i wykonawczej w przedsiębiorstwach w których funkcjonują komputerowo zintegrowane systemy zarządzania produkcją.

The article presents main causes of the conflicts between marketing and manufacturing and traditional mechanisms for this conflict resolution. The paper gives an overview of the master production scheduling planning table, as a tool for coordination of marketing and manufacturing under changeable demand conditions. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bertrand J.W.M., Wortman J.C., Wijngaard J.: Production Control. A Structural and Design Oriented Approach. Amsterdam 1990.
  2. Crittenden V.L., Gardiner L.R.: Reducing Conflict between Marketing and Manufacturing. "Industrial Marketing Management" 1993 vol. 22, s. 299-309.
  3. Higgins P., Browne J.: Master Production Scheduling: A Concurrent Planning Approach. "Production Planning and Control" 1992 nr 1, s. 2-18.
  4. Shapiro B.P.: Can Marketing and Manufacturing Coexist? "Harvard Business Review" 1977 nr 5, s. 104-114.
  5. Steinmann H., Schreyogg G.: Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady. Wrocław 1992 (tłum. z niemieckiego).
  6. S. John C.H., Hall E.H.: The Interdependency between Marketing and Manufacturing. "Industrial Marketing Management" 1991 vol. 20, s. 223-229.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu