BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mikuła Bogusz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Diagnoza efektywności systemu motywacji pracy w aspektach dehumanizacji społecznego środowiska pracy
Diagnosis of the Effectiveness of Labour Motives in the Aspect of Dehumanization of the Social Environment of Work
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 1997, nr 486, s. 55-66, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Motywacja do pracy, Środowisko pracy, Zachowania pracownika, Humanizacja pracy
Work motivation, Working environment, Employee behaviours, Labour humanization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono metodę diagnozy efektywności systemu motywacji pracy poprzez mierzenie poziomu motywacji D.A. Nadlera i E.E. Lawlera. Podstawą tej metody jest decyzyjny model motywacji pracowników. Autor omówił próbę zastosowania tej metody w konkretnym przedsiębiorstwie.

The paper raises the problem of identification and examination of the phenomenon of dehumanization of work resulting from the social environment of work within an enterprise, i.e. caused to a large extent by non-adjustment of the staff organization to the existing needs, and a complex process of motivation for work. The author presents the essence, procedure, practical example of application in an enterprise, scope of application in the process of work humanization, Nadler's and Lawler's methods of testing the effectiveness of the system of motivation for work. In order to get more complete conclusions it is proposed to use several kinds of indices of the expectation satisfaction level.(Original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Aldog R.J., Stearns T.M. (1987), Management, South-Western Publ., Cincinnati, Ohio.
  2. Dudek B. (1991), Źródła i skutki nieprzystosowania pracowników do warunków pracy [w:] Psychologiczny model efektywności pracy, praca zb. pod red. X. Gliszczyńskiej, PWN, Warszawa.
  3. Evans R., Russell P. (1990), The Creative Manager, UNWIN Paperbacks, London, Sydney, Wellington.
  4. Megranaham M. (1994), Poradnictwo w miejscu pracy [w:] Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, praca zb. pod red. D.M. Steward, PWE, Warszawa.
  5. Nadler D.A., Lawler E.E. III (1987), Motivation: A Diagnostic Approach [w:] J.R. Hackman,E.E. Lawler, Perspectives on Behavior in Organizations, McGraw-Hill, New York 1977 [w:] Ivancevich J.M., Matteson M.T., Organizational Behavior and Management, Business Publ., Inc., Piano, Texas.
  6. Pietrasiński Z. (1965), Praktyczna psychologia pracy. Zagadnienia wybrane, Wiedza Powszechna, Warszawa.
  7. Terelak J.F. (1995), Stres psychologiczny, Oficyna Wydawnicza "BRANTA", Bydgoszcz.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu