- Autor
- Dziechciarz Józef, Walesiak Marek
- Tytuł
- Gromadzenie i analiza danych marketingowych wspomagane komputerem
Computer Aided Marketing Data Gathering and Analysis - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka i Ekonometria (2), 1997, nr 743, s. 39-51, bibliogr. 29 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Badania marketingowe, Metody badań marketingowych, Analiza wielowymiarowa, Analiza czynnikowa
Marketing research, Marketing research methods, Multi-dimensional analysis, Factor analysis - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedstawiono w sposób syntetyczny osiągnięcia poznawcze i aplikacyjne prac badawczych wykonanych w ramach grantu KBN. Praca podzielona została na dwa główne zagadnienia: uporządkowanie i przyswojenie polskiej praktyce marketingowej światowych osiągnięć z zakresu statystycznych badań rynkowych oraz empiryczne sprawdzenie praktycznej przydatności wybranych technik gromadzenia i analizy danych marketingowych w warunkach polskich.
The authors provide the inventory of the methods of gathering and analysis of market data. On the basis of the world literature survey they show the applicability of those techniques for the polish marketing research. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Bąk A.: Analiza wariancji i programowanie obiektowe w badaniach eksperymentalnych dla potrzeb analizy rynku. Materiały z konferencji naukowej nt. klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Szklarska Poręba 17-19.10.1995 r. [w:] Taksonomia nr 3. Jelenia Góra- -Wrocław-Kraków 1996, s. 135-145.
- Bąk A.: Wykorzystanie metod modelowania symulacyjnego w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 718 (1996).
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Metoda detekcji interakcji (AID) w badaniach marketingowych. "Badania Operacyjne i Decyzje" 1995 nr 1, s. 5-11.
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Pomiar łącznego oddziaływania zmiennych (conjoint measurement) w badaniach marketingowych. Materiały z XVI ogólnopolskiego seminarium naukowego nt. "Przestrzenno-czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych" (Zakopane 27-29:04.1994 r ). Kraków 1995, s. 149-158.
- Dziechciarz J.: Dane finansowo-księgowe w ekonometrycznej analizie kosztów marketingowych. Materiały z konferencji naukowej nt. "Ekonometryczne modelowanie danych finansowo-księgowych". Kazimierz Dolny 30.11-1.12.1995 r. Lublin 1995, s. 5-17.
- Dziechciarz J.: Wybrane problemy controllingu marketingowego. Referat na konferencję naukową nt. "Rachunkowość a controlling". Wrocław, 24 listopada 1995.
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Modelling the college student choice process via conjoint analysis. "Argumenta Oeconomica" 1996 (w druku).
- Dziechciarz J., Walesiak M.: Modelowanie wyboru wariantu kształcenia policealnego uczniów za pomocą metody conjoint analysis. Materiały z XVIII Ogólnopolskiego Seminarium Naukowego nt. "Przestrzenno-czasowe modelowanie i prognozowanie zjawisk gospodarczych" (Zakopane 23-26.04.1996 r.). Kraków 1996 (w druku).
- Dziechciarz J.: Analiza danych rynkowych. Próba typologii wtórnych danych marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", 1996 (w druku).
- Dziechciarz J.: Analiza danych rynkowych. Problemy standaryzacji. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", 1996 (w druku).
- Dziechciarz J.: Aspekte des Marketingcontrollings. Referat na konferencję w Mariborze/Porto- rożu (Słowenia) nt. "Management und Entwicklung", 6-10.05.1996.
- Dziechciarz J.: ilościowe aspekty controllingu marketingowego. Materiały z konferencji naukowej nt. "Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania". Szklarska Poręba 17-19.10.1995 r. [w:] Taksonomia nr 3. Jelenia Góra-Wrocław-Kraków 1996, s. 89-99.
- Dziechciarz J.: Studia porównawcze w gospodarce jako narządzie strategicznego controllingu marketingu. Referat na konferencję nt. "Zarządzanie przedsiębiorstwem". Karpacz 21-22.06.1996.
- Dziechciarz J.: Controlling w marketingu (rozdz. X). [w:] Podstawy controllingu. Praca zbiorowa pod red. E. Nowak. Wrocław 1996 (w druku).
- Jajuga K.: Metoda analizy dyskryminacyjnej w przypadku zmiennych dyskretnych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", 1996 (w redakcji).
- Jaremen D.: Proces gromadzenia danych dla potrzeb pomiaru satysfakcji konsumentów usług. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 718 (1996).
- Nowak E.: Niepewność sprzedaży w analizie progu rentowności. "Badania Operacyjne i Decyzje" 1995 (w redakcji).
- Nowak E.: Wielowymiarowa analiza statystyczna w ocenie konkurencyjności wyrobów. "Badania Operacyjne i Decyzje" 1995 (w redakcji).
- Walesiak M.: Pomiar efektów oddziaływania zmiennych w badaniach marketingowych. [w:] Modelowanie predyktywne i prognozowanie zjawisk ekonomicznych. "Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego" nr 143, s. 105-128. Szczecin 1995.
- Walesiak M.: Pomiar postaw nabywców. [w:] Klasyfikacja i analiza danych - problemy teoretyczne. Jelenia Góra-Wrocław-Kraków 1995. Zeszyt nr 2 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS, s. 57-64.
- Walesiak M.: Zasady konstrukcji projektów badań marketingowych. "Marketing i Rynek" 1995 nr 5, s. 2-7.
- Walesiak M.: Zastosowania skalowania wielowymiarowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych. Materiały z VH Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej w Świnoujściu nt. "Mikroekonometria w teorii i praktyce" (14-16.09.1995). Szczecin (w druku).
- Walesiak M.: The Analysis of Factors Influencing the Choice of the Methods in the Statistical Analysis of Marketing Data. "Statistics in Transition" June 1995 Vol. 2, No. 2, s. 185-194.
- Walesiak M., Bąk A.: Wykorzystanie analizy czynnikowej w badaniach marketingowych, "Badania Operacyjne i Decyzje" 1996 (w redakcji).
- Walesiak M.: Conjoint measurement w analizie danych marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu", 1996 (w druku).
- Walesiak M.: Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 718 (1996).
- Walesiak M.: Metody analizy danych marketingowych. Warszawa 1996.
- Walesiak M.: Wykorzystanie analizy regresji w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 718 (1996).
- Zaborski A.: Przegląd zastosowań skalowania wielowymiarowego w rozwiązywaniu problemów marketingowych. [w:] Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania. Jelenia Góra-Wrocław-Kraków 1996. Zeszyt nr 4 Sekcji Klasyfikacji i Analizy Danych PTS (w redakcji).
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1428-1163 - Język
- pol