- Autor
- Cieślak Maria
- Tytuł
- Analogie historyczne - obszary zastosowań w prognozowaniu
Historical Analogy - Application Possibilities in Economic Forecasting - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Informatyka i Ekonometria (2), 1997, nr 743, s. 25-34, bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zastosowania metod ilościowych
- Słowa kluczowe
- Prognozowanie zjawisk ekonomiczno-społecznych, Metody prognozowania
Economic and social phenomenon forecasting, Forecasting methods - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Przedmiotem artykułu są analogowe metody wyznaczania prognoz średnio- i długookresowych, a w szczególności metoda analogii historycznych. Autorka przedstawiła pomiar podobieństwa w tej metodzie i prognozowanie w przypadkach dostatecznych i niedostatecznych szeregów czasowych a także zastosowanie substytucji prostej.
The author shows the applicability of the method of historical analogy for the forecasting the economic development description variables when there is full information and when there is insufficient information. The method is used for the forecasting of special types of economic processes. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Antoniewicz R.: Metoda najmniejszych kwadratów dla zależności niejawnych i jej zastosowania w ekonomii. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 445 (1988).
- Aulin A.: Causal and Stochastic Elements in Business Cycles. An Essential Extension of Macroeconomic Leading to Improved Predictions of Data. Berlin 1996.
- Cieślak M., Jasiński R.: Miara podobieństwa funkcji. "Przegląd Statystyczny" 1979 nr 3-4.
- Fischer J.C., Pry R.H.: Substytucja prosta jako model przemian techniczno-produkcyjnych. [w:] Prognozowanie rozwoju przemysłu. Red. J. Cetron, Ch.A. Ralph. Warszawa 1978.
- Grabiński T.: Metodologia przewidywania przyszłości w oparciu o zasady substytucji prostej. [w:] Metody prognozowania rozwoju społeczno-gospodarczego. Wyd. 2 poprawione i uzupełnione. Kraków 1993.
- Granger C.W.J.: Forecasting in Business and Economics. San Diego (California) 1989.
- Kotler Ph.: Marketing Management. 7th ed. Englewood Cliffs (New Jersey) 1991.
- Kudrycka I.: Metody badania koniunktury na podstawie szeregów czasowych. "Ekonomista" 1995 nr 4.
- Kühnast U.: Die mittel- bis kurzfristige Absatzprognose. Würzburg 1977.
- Radzikowska В.: Płodność w Polsce w kontekście teorii przejścia demograficznego. Modelowanie i prognozowanie. Wrocław 1995.
- Walesiak M.: Statystyczna analiza wielowymiarowa w badaniach marketingowych. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 654 (1993).
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
1428-1163 - Język
- pol