- Autor
- Nawrocka Elżbieta
- Tytuł
- Analiza strategiczna rozwoju zielonego produktu turystycznego regionu na przykładzie województwa jeleniogórskiego
Strategic Analysis of the Development of the Regional Tourist Green Product - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 715, s. 87-102, bibliogr. 11 poz.
- Tytuł własny numeru
- Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
- Słowa kluczowe
- Agroturystyka, Analiza SWOT, Analiza strategiczna, Produkt turystyczny, Region turystyczny
Agrotourism, SWOT analysis, Strategic analysis, Tourist product, Tourist region - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem rozważań jest diagnoza zasobów strategicznych regionu jeleniogórskiego w relacji do szans i zagrożeń tkwiących w otoczeniu z punktu widzenia możliwości budowania strategii "zielonego" produktu turystycznego. Narzędziem oceny jest analiza SWOT.
The article tries to analyse in a syntetic way most vital factors which are responsible for stimulating ecological action concerning regional tourist product in Jelenia Góra province.
In order to conduct the analysis in a proper way the use of SWOT analysis is most adequate.
The paper presents the most important determinants of the development of the Jelenia Góra regional green tourist product. The discussed determinants have been shown in the tables 2 and 4. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Childs N.M.: 'Zielony' marketing. "Rynek Wewnętrzny' 1995 nr 1.
- Drzewiecki M.: Wiejska przestrzeń rekreacyjna. Warszawa: Instytut Turystyki 1992.
- Informator Zarządu Parków Krajobrazowych. Jelenia Góra 1995 (maszynopis powielony).
- Jędrzejczyk I.: Ekologiczne uwarunkowania i funkcje turystyki. Katowice: Wydawnictwo 'Śląsk' 1995.
- Krippendorf J.: Towards New Tourism Policies. The Importance of Environmental and Sociocultural Factors. "Tourism Management" 1982 nr 3.
- Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka 1994.
- Rapacz A.: Przedsiębiorstwo turystyczne. Podstawy i zasady działania. Warszawa: PWN 1994.
- Rocznik Statystyczny GUS - Warszawa 1982, 1992, 1993; WUS - Jelenia Góra 1992, 1993.
- Sznajder A.: Strategie marketingowe na rynku międzynarodowym. Warszawa: PWN 1992.
- Ustawa o ochronie przyrody. Dz.U. nr 114/91.
- Założenia do planu regionalnego zagospodarowania przestrzennego województwa jeleniogórskiego (maszynopis powielony).
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol