BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gaweł Jan, Jaremen Daria
Tytuł
Komputerowe systemy dystrybucji w gospodarce turystycznej
Computer Distribution Systems in the Tourist Industry
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 715, s. 113-125, bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Gospodarka turystyczna, Komputeryzacja usług turystycznych, Region turystyczny
Touristic economy, Computerization of tourist services, Tourist region
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy omawiają zagadnienie rozwoju komputerowych systemów dystrybucji produktu turystycznego. Stwierdzają, że obecnie optymalnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw w turystyce jest opracowanie regionalnych zintegrowanych systemów dystrybucji produktu turystycznego.

This article discusses the importance of the information technology in the tourist industry. It gives a proposal for small and medium tourist enterprises - regional computer distribution system. The market power provided by the regional computer distribution system to tourism has enabled to gain an enormous competitive advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Beaver A.: Hotel CRS. "Tourism Management". March 1992.
  2. Emmer R.M. (i in.): Using Global Distribution Systems. "The Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly" 1993 nr 6.
  3. Lindsay P.: CRS supply and demand. "Tourism Management", March 1992.
  4. McGuffie J.: CRS development in hotel sector. "Travel & Tourism Analyst" 1994 nr 2.
  5. "Międzynarodowe Aktualności Turystyczne" 1993 nr 47. Warszawa: Dział Badań Orbis SA.
  6. Moutinho L.: Strategies for destination development - the role of small business. [w:] Ashworth G., Goodhall B.: Marketing Tourism Places. London: Routledge 1990.
  7. Shaw G.J., Wiliams A.M.: Tourism and Economic Development: Western European Experiences. London: Belhaven 1988.
  8. The World Package Holidays Market 1980-1995: Consumer and the Industry in the Five Major Markets. London: Euromonitor 1988.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu