BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bartmann Axel, Nawrocka Elżbieta
Tytuł
Jakość i marka jako podstawowe narzędzia różnicowania produktu przedsiębiorstw turystycznych
Quality and Brand as the Basic Tools of Differentiating Tourist Enterprises Product
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 715, s. 57-71, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Usługi turystyczne, Przedsiębiorstwo turystyczne, Jakość usług, Marka produktu, Normy ISO 9000, Certyfikat jakości, Marketing usług
Tourism services, Tourist enterprises, Quality of services, Product brand, ISO 9000, Certificate of quality, Service marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule podjęto próbę przedstawienia problemów związanych z różnicowaniem produktu przez przedsiębiorstwa turystyczne. Autorzy widzą pilną potrzebę wypracowania marki i standardów obsługi klienta przez usługodawców.

The article presents such basic tools of the process of differentiating tourist enterprises product as quality and brand. Possible market success depends on clear and precise defining of self products among others existing on the market through the advantages offered to the customers. To be noticed on the competitive market it is necessary for a tourist enterprise to make a thorough use not only of the rules of environment oriented marketing but also of the principles, of the Staff oriented marketing and interactive marketing as well. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bagiński J.: Zarządzanie jakością usług. "Problemy jakości" 1995 nr 2.
  2. Bery L.L., Zeithmal V., Parasuraman A.: Quality Counts in Services. "Business Horizons", maj-czerwiec 1985.
  3. Cook G.: Service Without a Smile. "The Sunday Times", 8 October 1989.
  4. Gountey E.: La Qualite McDonald's. Paryż: McDonald's 1989.
  5. Jaffe C.: Guaranteed Results. "Nation's Business", February 1990.
  6. Jakubowice J.: Domino's Pizza Fonnder Realy Delivers. "Management Review", June 1989.
  7. Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner i S-ka 1994.
  8. Lange O.: Ekonomia polityczna. Tom I. Warszawa: PWN 1967.
  9. Otte M.: Marketing. Wrocław: S-ka Gratis 1991.
  10. Piasta J.: Hotel-specyficzny towar. "Hotelarz' 1995 nr 5/376.
  11. Prokopienko J.: Marketing public service productivity. Problems and Challenges. Genewa: International Labour Office 1989.
  12. Sala J.: Marka i produkty markowe, "Marketing i Rynek" 1995 nr 2.
  13. Steimann H., Schreyögg G.: Zarządzanie. Wrocław 1992.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu