BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gaweł Jan
Tytuł
Wykorzystanie franchisingu jako metody ekspansji McDonald's na rynku usług gastronomicznych w Niemczech
The Use of Franchising as a Method of McDonald's Expansion at the German Catering Market
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1996, nr 715, s. 127-139, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Gospodarka turystyczna : wybrane zagadnienia jej funkcjonowania
Słowa kluczowe
Franchising, Kooperacja horyzontalna, Sieci fast food, Gastronomia, Umowa franchisingowa
Franchising, Horizontal cooperation, Fast food chains, Gastronomy, Franchising contract
Uwagi
summ.
Firma/Organizacja
McDonald's
Abstrakt
Autor omawia czynniki decydujące o sukcesie systemu franchisingu, podstawowe elementy umowy franchisingowej dla zakładów gastronomicznych McDonald's oraz rozwój sieci restauracji McDonald's w Niemczech.

The search for effective forms of co-operation in the market economy brought an interest in franchising. The success of franchising is determined by its advantages for both the franchisees and the franchisor. Despite its shortcomings it gives a possibility to use the assistance of a bigger firm and it guarantees success to firms that are new on the market. An example of successful use of franchising contract is the dynamic development of McDonald's restaurants in Germany. Information on the development of the fast food restaurant network, investment costs, turnover and staff are an illustration of McDonald's expansion. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banachowicz E.: Franchising. Skorzystaj z tej szansy. Warszawa: Poltext 1994.
  2. Falk B., Wolf J.: Handelsbetriebslehre. Mönchen: Verlag Moderne Industrie 1982.
  3. Jacyszyn J.: Nowe formy prowadzenia działalności gospodarczej. Gdańsk: LECH Wydawnictwo Prawnicze i Ekonomiczne 1993.
  4. Kolarski G.: Franchising. Przewodnik dla początkujących. Warszawa: Centrum Informacji Menedżera 1992.
  5. McDonald's DeutschlandInc. Franchise- Abteilung. München 1993.
  6. McDonald's Deutschland Jahresbericht 1991. München: McDonald's Deutschland Inc. 1992.
  7. McDonald's Deutschland Jahresbericht 1992. München: McDonald's Deutschland Inc. 1993.
  8. McDonald's Deutschland Jahresbericht 1993. München: McDonald's Deutschland Inc. 1994.
  9. McDonald's Deutschland Jahresbericht 1994. München: McDonald's Deutschland Inc. 1995.
  10. Pauli K.: Franchising. Düsseldorf: ECON Verlag 1990.
  11. Przybytowski K.: Franchising - szansa dla drobnej przedsiębiorczości. "Handel Wewnętrzny" 1994 nr 3.
  12. Rapacz A., Gaweł J.: Kooperacja horyzontalna i franchising - formy współpracy jednostek gospodarki turystycznej. Wrocław: Wyd. AE 1994. "Prace Naukowe AE we Wrocławiu" nr 687.
  13. Tietz B., Mathieu G.: Das Franchising als Kooperationsmodell für mittelständische Gross - und Einzelhandel. Köln: Haymanns Verlag KG 1979.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu