- Autor
- Rawski Marek
- Tytuł
- Badania rynkowe i marketingowe w procesie gromadzenia informacji - dynamika zmian (w świetle wyników badań)
Marketing and Market Research in Data Gathering Process - Dynamic Changes (Research Analysis) - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 120-127, bibliogr. 8 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Badanie rynku, Badania marketingowe, Informacja marketingowa, Źródła informacji
Market research, Marketing research, Marketing information, Information source - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Celem artykułu jest przedstawienie efektów badań autora nad zmianą w czasie znaczenia i sposobu realizacji badań rynkowych i marketingowych przez polskie przedsiębiorstwa. Obiektem badania były przedsiębiorstwa prowadzące działalność na rynku dóbr konsumpcyjnych.
Comparing the results of the researches conducted in years 2003 and 1999, on the role of marketing and marketing researches in data gathering in Polish enterprises on consumer goods markets, one can ascertain that: market researches are hardly done nowadays; the importance of the research is rising; the researches are conducted by the enterprises themselves rather than with the help of professional researchers; the structure of information sources used is rather stable in time; the usage rationality level of particular information sources is rising; the internal sources of information are getting less important than the external sources of information that are used more frequently. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Analiza rynku - systemy i mechanizmy, red. S. Mynarski, AE, Kraków 1993.
- Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, AE, Wrocław 1997.
- Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, red. J. Altkorn, AE, Kraków 1999.
- Mynarski S., Badania rynkowe w przedsiębiorstwie, AE, Kraków 2001.
- Mynarski S., Badania rynkowe w warunkach konkurencji, Wydawnictwo "Fogra", Kraków 1995.
- Pilarski R., Rawski M., Rodzaje źródeł informacji marketingowej i ich znaczenie dla polskich przedsiębiorstw, "Marketing i Rynek", 2000 nr 3.
- Rawski M., Marketingowy system informacji w polskich przedsiębiorstwach (w świetle wyników badań), [w:] Zarządzanie zasobami informacji w przedsiębiorstwie. Ku przedsiębiorstwu przyszłości, red. R. Borowiecki i M. Kwieciński, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2001.
- Rawski M., Badania marketingowe jako źródło pozyskiwania informacji w polskich przedsiębiorstwach - aspekt dynamiczny w świetle wyników badań, [w:] Informacja w zarządzaniu procesem zmian, red. R. Borowiecki i M. Kwieciński, Kantor Wydawniczy Zakamycze, Zakamycze 2003.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol