BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Marak Janusz
Tytuł
Informacyjne podstawy analizy regionalnego rynku turystycznego na przykładzie Dolnego Śląska
Information Based Analysis of Regional Tourist Market on the Example of Lower Silesia
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 156-164, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Rynek turystyczny, Hotelarstwo, Usługi turystyczne
Tourism market, Hotel industry, Tourism services
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Dolny Śląsk
Lower Silesia
Abstrakt
Artykuł przedstawia i omawia dane statystyczne dotyczące rynku turystycznego. Analiza rynku była prowadzona na przykładzie usług turystycznych na Dolnym Śląsku. Celem publikacji jest próba oceny zasobu informacji o rynku turystycznym w dostępnych publikacjach statystyki państwowej.

The paper discusses and evaluates the statistic resources concerning regional tourist market. The analysis has been made on the example of accommodation services in Lower Silesia - one of the regions of Poland considered the most attractive from the tourist point of view. The research shows that in the analysed field the statistic data resources are comparatively rich with regard to the hotel guests record, including international visitors, and with regard to accommodation base. However, the frequency of publication of this data is unsatisfactory. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Kramer T., Podstawy marketingu, P WE, Warszawa 1995.
  2. Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa; 1994.
  3. Altkorn J., Marketing w turystyce, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1994.
  4. Słownik wyrazów obcych PWN, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.
  5. Wyrzykowski J., Marak J., Mikułowski B., Turystyka na Dolnym Śląsku i Śląsku Opolskim, Strategia rozwoju produktu turystycznego, Wyd. Oficyna Wydawnicza "Mada Press", Wrocław, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu