- Autor
- Marak Janusz
- Tytuł
- Informacyjne podstawy analizy regionalnego rynku turystycznego na przykładzie Dolnego Śląska
Information Based Analysis of Regional Tourist Market on the Example of Lower Silesia - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 156-164, bibliogr. 5 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Rynek turystyczny, Hotelarstwo, Usługi turystyczne
Tourism market, Hotel industry, Tourism services - Uwagi
- summ.
- Kraj/Region
- Dolny Śląsk
Lower Silesia - Abstrakt
- Artykuł przedstawia i omawia dane statystyczne dotyczące rynku turystycznego. Analiza rynku była prowadzona na przykładzie usług turystycznych na Dolnym Śląsku. Celem publikacji jest próba oceny zasobu informacji o rynku turystycznym w dostępnych publikacjach statystyki państwowej.
The paper discusses and evaluates the statistic resources concerning regional tourist market. The analysis has been made on the example of accommodation services in Lower Silesia - one of the regions of Poland considered the most attractive from the tourist point of view. The research shows that in the analysed field the statistic data resources are comparatively rich with regard to the hotel guests record, including international visitors, and with regard to accommodation base. However, the frequency of publication of this data is unsatisfactory. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Kramer T., Podstawy marketingu, P WE, Warszawa 1995.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa; 1994.
- Altkorn J., Marketing w turystyce, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1994.
- Słownik wyrazów obcych PWN, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 1996.
- Wyrzykowski J., Marak J., Mikułowski B., Turystyka na Dolnym Śląsku i Śląsku Opolskim, Strategia rozwoju produktu turystycznego, Wyd. Oficyna Wydawnicza "Mada Press", Wrocław, 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol