- Autor
- Gutkowska Krystyna, Żakowska-Biemans Sylwia
- Tytuł
- Źródła informacji marketingowej dotyczącej produktów rolnictwa ekologicznego
Sources of Marketing Information Concerning Products of Ecological Agriculture - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 165-171, bibliogr. 9 poz.
- Tytuł własny numeru
- Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
- Słowa kluczowe
- Informacja marketingowa, Rolnictwo ekologiczne, Źródła informacji, System informacji marketingowej (SIM)
Marketing information, Ecological agriculture, Information source, Marketing information system (MIS) - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Materiał zebrany przez autorów artykułu dotyczy badań realizowanych od 1997 do 2003 roku. Jest on podstawą odpowiedzi na pytania o źródła informacji odnośnie produktów rolnictwa ekologicznego. Projekty dotyczyły m.in. badania postaw rolników wobec gospodarowania metodami ekologicznymi, badania postawy konsumentów wobec żywności ekologicznej, badania postaw rodziców z małymi dziećmi wobec żywności ekologicznej.
The material collected by the authors of the article in research projects realised from 1997 to 2003 is the basis to give an answer for a question about sources of marketing information which concern products of ecological agriculture. The projects concerned among other things: attitudes of farmers towards the use of ecological methods, attitudes of consumers towards ecological food, attitudes of parents who bring up children towards ecological food, attitudes of retailers from Warsaw towards ecological food. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Alvensleben v. R., Public perception of agricultural and food technology. Abstract for "Food Chain 2001", 14-16 March 2001, Uppsala, Sweden, http://www.uni-kiel.de/agrarmarketing/Lehrstuhl/econ.pdf, czerwiec 2001.
- Gajewski S., Zachowanie się konsumenta a współczesny marketing. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1994.
- Hamm U., Promotion Strategies and Arguments for Organic Food in European Countries. "Proceedings of the Conference Organic Food and Farming- Towards Partnership and Action in Europe" 10-11 May 2001 Copenhagen. Denmark. Danish Ministry of Food, Agriculture and Fisheries, 2001.
- Hasslinger R., Public awareness for organic products: "But BIO, please". In: Book of papers. European Summer Academy on Organic Farming. Lednice, Czech, 21 -23 June 2001.
- Kulczycka D., Jakość żywności widziana oczami konsumentów, "Przemysł Spożywczy" 1996 nr 6.
- Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003.
- Organic Food and Beverages, World Supply and Major European Markets, International Trade Centre, Geneva 1999.
- Ozimek l., Uwarunkowania wyboru żywności przez konsumentów w okresie przekształceń rynkowych. Praca doktorska, SGGW, Wydział Żywienia Człowieka oraz Gospodarstwa Domowego, Warszawa 1996.
- Richter T. (i. in.), Marketing Approaches for Organic Products in the Supermarkets: Case studies from Western Europe and the United States of America conducted in 2000, Frick: Research Institute of Organic Agriculture, 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol