BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jalinik Mikołaj
Tytuł
Wpływ czynników przyrodniczych i ekonomicznych na atrakcyjność i przydatność turystyczną obszarów wiejskich
The Influence of Natural and Economic Factors on Touristic Attractiveness and Usefulness Rural Areas
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2001, T. 3, z. 6, s. 74-79, bibliogr. 5 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Agroturystyka, Rolnictwo, Zarządzanie gospodarstwem rolnym, Ekologia, Środowisko przyrodnicze
Tourism, Agrotourism, Agriculture, Arable farm management, Ecology, Natural environment
Uwagi
summ.
Abstrakt
Jakość wypoczynku w środowisku wiejskim w decydującej mierze zależy od tradycyjnego charakteru obszarów wiejskich, możliwości kontaktu z przyrodą. W środowiskach wiejskich i gospodarstwach turyści poszukują przede wszystkim tego czego brakuje w miastach. Dlatego też niezbędne jest poznanie takich środowisk, które są atrakcyjne dla turystów. To od walorów i atrakcji turystycznych będzie zależało ilu turystów i jak często będą odwiedzać wybrany teren. Celem opracowania jest ukazanie, w jaki sposób czynniki przyrodnicze i ekonomiczne wpływają na atrakcyjność i przydatność turystyczną obszarów wiejskich.

Natural and economic factors have a considerable influence on touristic attractiveness of rural areas. Together with the existence of these factors attraction to tourism and agritourism intensifies, and as a consequence to rural areas. Natural and economic factors create touristic attractiveness. It is considered that they are the core of the benefit of every touristic product. A lot of touristic attractions are located in areas where environment is vital. In such places admission of tourists can be of secondary importance in comparison with prine necessity of protection of values, for example fauna and flora preservation. Some attractions have been created and have been run by committed enthusiasts and scientists. Attractiveness and attractions are one of the main justifications in choosing a destination by tourists. Thus rural areas fulfil their function both in economic and touristic dimension. It is essential not to destroy the environment but to use its natural values as much as possible with a view to physical and mental health regeneration. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davidson R. (1996): Turystyka. Wyd. PAPT. Warszawa.
  2. Jovicić Z. (1981): Turisticka geografija. Ńaućna Knjiga. Belgrad.
  3. Kruczek Z., Sacha S. (1999): Geografia atrakcji turystycznych Polski. Wyd. Proksemia, Kraków.
  4. Sikora J. (1995): Agroturystyczny biznes. Wyd. OPO, Bydgoszcz.
  5. Warszyńska J., Jackowska A. (1978): Podstawy geografii turyzmu. Wyd. PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu