BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarczyk Stanisław
Tytuł
Lojalność nabywcy i metody jej badania
Loyalty of a Buyer and its Research Methods
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 224-232, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Lojalność klientów, Klient, Zachowania konsumenta
Customer loyalty, Customer, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
W kolejnych czterech częściach artykułu przedstawiono: charakterystykę lojalności nabywcy, metody badania świadomości lojalności, metody badania lojalności deklarowanej oraz metody badania lojalności rzeczywistej.

Loyalty is the human psychologic feature which results in doing regular purchases of the same brand or purchases in the same point of sale. The subject of research is the awareness of loyalty declarative loyalty and real loyalty. Each of these research processes requires an application of different methods, especially the methods of data collecting. Qualitative methods like group intervievs or projective methods are usually employed in exploration of the awareness of consumer loyalty. The data on the declarative loyalty are often obtained from such methods like surveys and personal interviews. However, in the real loyalty research, the data sources are not the buyers declarations but their real behaviour. In that case the secondary sources are employed (mainly internal data bases) and such data gathering methods like panels, experiments and observations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002.
  2. Hill N., Alexander J., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  3. Mazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.
  4. Reinartz W., Kumar V., On the Profitability of Long-Life Customers in a Noncontractual Setting: An Empirical Investigation and Implications for Marketing, "Journal of Marketing", October 2000.
  5. Reinartz W., Kumar V., The Mismanagement of Customer Loyalty, "Harvard Business Reviev July 2002.
  6. Sudolska A., Lojalność konsumentów i jej pomiar, [w:] Marketingowe testowanie produktów red. S. Sudoła, J. Szymczak i M. Haffera, PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu