BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stanimir Agnieszka
Tytuł
Wykorzystanie klasycznej i wieloczynnikowej analizy korespondencji w badaniu danych pierwotnych
Use of Simple and Multiple Correspondence Analysis in the Research of Initial Data
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2003, nr 1004, s. 216-223, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Badania marketingowe : metody, tendencje, zastosowania
Słowa kluczowe
Analiza korespondencji, Badania marketingowe
Correspondence analysis, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie metodologii analizy korespondencji oraz wskazanie jej możliwości aplikacyjnych w przypadku analizy dwóch lub większej liczby cech zmierzonych na skalach słabych.

Correspondence analysis is one of the exploring methods. The purpose of correspondence analysis is to indicate relations between the categories of discrete variables. The article presents methodology of simple and multiple correspondence analysis. There are also shown some examples of applications of correspondence analysis as a method of exploring textual and ordinal data (especially rank-ordered data). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Andersen E.B., The Statistical Analysis of Categorical Data, Springer-Verlag, Berlin 1991.
  2. Blasius J., Korrespondenzanalyse, Wissenschaftsverlag, Oldenburg 2001.
  3. Clausen S.E., Applied Correspondence Analysis. An Introduction. Sage, University Paper 121,1998.
  4. Goodman L.A., Some Useful Extensions of the Usual Correspondence Analysis Approach and Usual Log-Linear Models Approach in the Analysis of Contingency Tables, "International Statistical Review" (54, 3) 1986.
  5. Greenacre M.J., Correspondence Analysis in Practice, Academic Press, London 1993.
  6. Greenacre M.J., Multiple and Joint Correspondence Analysis, [w:] Correspondence Analysis in Social Sciences. Recent Developments and Applications, Edited by M. Greenacre, J. Blasius. Academic Press, San Diego 1994.
  7. Greenacre M.J., Theory and Applications of Correspondence Analysis, Academic Press, London 1984.
  8. Greenacre M.J., Hastie T., The Geometric Interpretation of Correspondence Analysis, "Journal of the American Statistical Association" (82, 398) 1987.
  9. Hair J.F. jr., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C., Multivariate Data Analysis with Readings, Prentice-Hall Inc. 1995.
  10. Lebart L., Visualization of Textual Data, [w:] Visualization of Categorical Data. Edited by M. Greenacre, J. Blasius, San Diego, Academic Press 1998.
  11. Walesiak M., "Dopuszczalne działania na liczbach w badaniach marketingowych z punktu widzenia skal pomiarowych, [w:] Informatyka i Ekonometria l, AE, Wrocław 1996.
  12. Walesiak M, Metody analizy danych marketingowych, PWN, Warszawa 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu