BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Styś Aniela
Tytuł
Marketing - proces zachowań i oczekiwań
Marketing - the Process of Behaviours and Expectancies
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (7), 1997, nr 759, s. 9-13
Tytuł własny numeru
Problemy teorii i praktyki marketingu
Słowa kluczowe
Marketing, Strategia marketingowa, Proces podejmowania decyzji, Zarządzanie strategiczne, Rozwój przedsiębiorstwa
Marketing, Marketing strategy, Decision making process, Strategic management, Enterprise development
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano istotę, zadania i funkcje marketingu jako systemu służącemu określonemu celowi. Marketing jest tu przedstawiony jako typ ludzkich zachowań kreujący proces podejmowania decyzji. Rozpatrywany w takim kontekście marketing wymaga właściwego rozumienia decyzji strategicznych i natury strategii, a w konkretnym działaniu dostosowania zachowań organizacji do jej natury, co decyduje o jej efektywności i sprawności.

The article presents the nature, tasks and functions of marketing as a purposive system. Marketing is described here as a type of human's behaviours creating the process of making decisions. Essential of the success of marketing is a process of negotiation and innovation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Davidson H.: Offensive Marketing. Penquin Books Ltd Middlesex, England 1987.
  2. Greiner L.E.: Evoluation and Revolution as Organizations Grow. "Harvard Bussiness Review" July-August 1972.
  3. Spillard P.: Organization for Marketing. [w:] The Marketing Book. (Edited by Michael J. Baker) Butterworth Heinemann Ltd. Oxford 1994, s. 55-83.
  4. Wilson M.S., Gilligan C., Pearson D.J.: Strategic Marketing Management. Planning, Implementation and Control. Butterworth-Heinemann 1992, s. 12.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu