BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Knecht Zdzisław, Sida Abdalla
Tytuł
Rola marketingu w kształtowaniu jakości
The Role of Marketing in Quality Formation
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Zarządzanie i Marketing (7), 1997, nr 759, s. 90-95
Słowa kluczowe
Jakość wyrobów, Marketing, Normy jakościowe, Normy ISO 9000, Jakość społecznie oczekiwana, Zarządzanie jakością, Konkurencyjność wyrobów
Quality of product, Marketing, Quality standards, ISO 9000, Socially expected quality, Quality management, Products competitiveness
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł poświęcono nowemu, marketingowemu podejściu do kwestii jakości wyrobów. Takie podejście powoduje, że kategoria jakości jest interpretowana w ścisłej relacji do potrzeb nabywcy i oznacza zdolność wyrobu do zaspokojenia wymagań klientów. Omówiono zmianę podejścia do zagadnień jakości i marketingu począwszy od lat 50-tych. Przedstawiono schemat spirali jakości, zgodny z postanowieniami norm ISO 9004. Spirala jakości to model współzależnych działań, wpływających na jakość wyrobu lub usługi na różnych etapach powstawania produktu. Poruszono również zagadnienie wpływu rynku i działalności marketingowej na zapewnienie jakości.

The article presents the problems of quality integration in marketing, the change of aproach to this question in Poland and the importance of quality for marketing operations. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1426-8604
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu